چشم رنگی ها بخوانند
در افراد «زال» رنگدانه‌ها بسیار کم هستند...
یک متخصص و جراح چشم، با بیان اینکه افرادی که دارای چشمهای رنگی‌ هستند بیشتر در معرض خطرات نور آفتاب قرار دارند، توصیه کرد: این افراد بیش از سایر افراد استفاده از عینک آفتابی را جدی بگیرند.

دکتر بهرام ایزدی وجود رنگ‌های مختلف چشم افراد را به تفاوت در رنگدانه‌های چشم مربوط دانست و افزود: هرچه رنگدانه‌های چشم افراد کمرنگ‌تر باشد، چشم آنها نیز روشن‌تر دیده می‌شود.
وی اظهار داشت: این کمرنگ بودن رنگدانه‌ها، افراد چشم رنگی را نسبت به سایر افرادی که رنگدانه‌های چشم آنها پر رنگ‌تر است، به نور خورشید حساس‌تر کرده و این افراد بیشتر دچار آسیب می شوند.

ایزدی تصریح کرد: برای همین توصیه می‌شود افرادی که چشم رنگی دارند بیشتر از سایر افراد به استفاده از عینک آفتابی برای محافظت از چشمان خود اهمیت دهند. وی با اشاره به وجود دولایه خلفی و قدامی در چشم، اظهار داشت: همه افراد در لایه خلفی چشم خود به میزان کافی رنگدانه دارند، اما در لایه قدامی کم بودن و کم رنگ بودن رنگدانه موجب می شود چشم افراد روشن به نظر برسد.

این متخصص و جراح چشم با بیان اینکه در افراد «زال» رنگدانه‌ها بسیار کم هستند، یادآور شد: این افراد باید استفاده از عینک آفتابی را برای محافظت از چشمان خود جدی بگیرند، زیرا به دلیل نبود رنگدانه ها به تعداد کافی، نور به شدت وارد چشم این افراد می شود.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
رازهایی كه چشم ‌پزشكان نمی‌گویند
نکاتی راجع به خشکی چشم
غذاهای تقویت کننده چشم!!
شخصيت شناسی از روی رنگ چشم ها
وقتی قرنیه چشم كدر می‌شود