علائم اين بيماری همانند سوختگی است و پوست بيمار در اثر تماس با شی خارجی به راحتی جدا می‌شود. اين بيماری به علت واکنش بدن در...


یک متخصص پوست و مو گفت: بیماری پوستی به نام نکروز سمی‌اپیدرم وجود دارد که در واکنش حساسیتی به داروها به وجود می‌آید و قابل پیش بینی هم نیست.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و عضو هیأت علمی‌دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: علائم این بیماری همانند سوختگی است و پوست بیمار در اثر تماس با شی خارجی به راحتی جدا می‌شود. این بیماری به علت واکنش بدن در برابر عفونت‌ها و یا واکنش‌های آلرژیک دارویی به داروهایی مانند فلوکونازول، پنی سیلین، ایبوپروفن و غیره ایجاد می‌شود.
وی در ادامه افزود: از آنجا که این بیماری همانند سوختگی است این گونه بیماران حتماً باید در ICU بستری شوند تا مراقبت‌های خاصی بر روی آنان انجام شود.
دکتر احسانی در پایان با بیان این كه درمان ابتدایی این بیماری همانند سوختگی بوده و به صورت مایع درمانی وریدی و درمان علامتی است، افزود: متأسفانه این مورد از بیماری که قابل پیش بینی نیز نمی‌باشد بسیار مشاهده می‌شود و مرگ و میر آن نیز بسیار بالاست.
 
 گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health

مطالب پیشنهادی:

هشدار درباره مصرف خودسرانه شربت‌های سرماخوردگی 

اداره دارو و غذای امريکا توصيه‌ها درباره کمتر مصرف کردن ماهی را رد کرد

داروی جديد ديابت از بزاق مارمولك وارد بازار می‌شود

دانشجويان هم دوپينگ می کنند؟

تزریق لیزری دارو ابداع شد