گزارش از مراکز پزشکی کانادا نشان می‌دهد داروهای ضد سرماخوردگی در کودکان آثار جانبی ناگواری بر جای می‌گذارد و در معدود مواردی حتی...
 
بررسی‌های جدید نشان می‌دهد استفاده از داروهای ضد سرماخوردگی و شربت سینه تاثیر چندانی در بهبود بیماری‌های کودکان زیر شش سال ندارد.
به نوشته روزنامه گلوب اند میل در اینترنت، سازمان بهداشت کانادا با اعلام این مطلب افزود والدین باید از دادن قرص‌های سرماخوردگی و شربت سینه به کودکان زیر شش سال خودداری کنند و کودکان زیر دوازده سال نیز فقط با تجویز پزشک متخصص باید از این داروها استفاده کنند.
سازمان بهداشت کانادا همچنین اعلام کرد برای اثبات تاثیر قرص‌های سرماخوردگی و شربت سینه بر بهبود بیماری کودکان، شواهد اندکی وجود دارد و اطلاعات پزشکی در این زمینه بسیار ناقص است.
هشدار جدید مقامات بهداشتی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان بهداشتی امریکا و کانادا، سال گذشته تجویز و استفاده از داروهای ضد سرماخوردگی را برای کودکان زیر دو سال ممنوع کردند.
گزارش از مراکز پزشکی کانادا نشان می‌دهد داروهای ضد سرماخوردگی در کودکان آثار جانبی ناگواری بر جای می‌گذارد و در معدود مواردی حتی مرگ کودکان خردسال را به همراه داشته است.
هم اکنون مقامات بهداشتی کانادا، شرکت‌های داروسازی این کشور را ملزم کرده‌اند تا در برچسب‌های خود از تعابیری چون قرص سرماخوردگی کودکان استفاده نکنند و نام دیگری را برای این داروها انتخاب کنند.
با وجود این، شرکت‌های داروسازی برای ایجاد این تغییر تا پایان فصل پاییز سال آینده میلادی فرصت خواهند داشت.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: iribnews.ir
 
مطالب پیشنهادی:
هشدار درباره مصرف خودسرانه شربت‌های سرماخوردگی
ممنوعیت استفاده از داروهای سرماخوردگی
از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیك بپرهیزید
تأثیر شادی بر سرماخوردگی
عفونت گوش در کودکان