هر سال با آمدن فصل سرما، سرماخوردگی به بیماری رایج و فراگیری تبدیل می‌شود كه تعداد قابل توجهی از مردم را مبتلا می‌كند...
 
هر سال با آمدن فصل سرما، سرماخوردگی به بیماری رایج و فراگیری تبدیل می‌شود كه تعداد قابل توجهی از مردم را مبتلا می‌كند.

در این بین بیماران به 3 دسته تقسیم می‌شوند: گروهی كه سرماخوردگی را بیماری محسوب نكرده و در منزل به درمان خودسرانه آن با انواع دارو‌ها می‌پردازند، گروهی كه به پزشك مراجعه می‌كنند و گروهی كه از درمان‌های گیاهی برای سرماخوردگی استفاده می‌كنند.

این در حالی است كه تقریبا هر 3 گروه نمی‌توانند به فواید شلغم در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی بی‌توجه باشند. شلغم گیاهی است كه از دیرباز در درمان سرماخوردگی كارایی داشته است.

علاوه بر اینكه می‌توان شكل پخته یا خام شلغم را در انواع سوپ‌ها و سالاد‌ها مصرف كرد یا اینكه آن را پخته و به‌طور جداگانه مصرف كرد، روش دیگری هم وجود دارد كه در واقع با آن عصاره شلغم به دست می‌آید كه در درمان سرفه و گلو درد و سرماخوردگی مؤثر است.

برای گرفتن عصاره شلغم می‌توان قسمت بالایی آن را برش داده و داخل آن را خالی كرد. سپس به داخل شلغم مقداری عسل یا شكر بمالید و بگذارید برای 12 ساعت در یخچال بماند. با این روش داخل شلغم از مایعی پر می‌شود كه سرماخوردگی را درمان می‌كند و باید چند بار در طول روز مصرف شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
بهترين دارو برای زخم معده و سرماخوردگی
درمان طبیعی علیه آبریزش بینی
تأثیر شادی بر سرماخوردگی
هشدار درباره مصرف خودسرانه شربت‌های سرماخوردگی
يک عطسه فرد بيمار صدها نفر را بيمار می‌کند