مواد غذايی غنی از كربوهيدرات مانند كرن فلكس‌ها همچون سيگار و دخانيات اعتيادآور هستند.افرادی كه علاقه و گرايش افراطی به مصرف...


كارشناسان تغذیه هشدار دادند: مواد غذایی غنی از كربوهیدرات مانند كرن فلكس‌ها همچون سیگار و دخانیات اعتیادآور هستند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، سیمون تورنلی، محقق اصلی و كارشناسان تغذیه در مركز خدمات بهداشت عمومی‌منطقه‌ای اوكلند در بررسی خود به این نكته دست یافته است كه افرادی كه علاقه و گرایش افراطی به مصرف مواد غذایی كربوهیدراتی دارند این در واقع یك اعتیاد است و باید با این اعتیاد مبارزه كنند.
نتایج تحقیقات گسترده‌ای كه در گذشته و امروزه انجام گرفته حاكیست؛ یك رژیم غذایی حاوی مقادیر زیادی از كربوهیدراتهای ساده از غذاهای فرآوری شده مانند نان سفید، شیرینی‌ها و شربتها و نوشیدنی‌های گازدار قندی باعث بروز چاقی‌های مفرط و غیر قابل كنترل می‌شود.
وی در بررسی‌های خود نشان داده است كه كربوهیدراتهای فرآوری شده منجر به افزایش چشمگیر میزان قند خون می‌شوند و این فاكتور در واقع همان نواحی از مغز را تحریك می‌كند كه با اعتیاد به نیكوتین و سایر داروها و مواد مخدر در ارتباط است.
تورنلی تاكید می‌كند؛ كاهش مقدار قند در مواد غذایی كه روزانه مصرف می‌شوند می‌تواند به ترك اعتیاد به مصرف كربوهیدراتها و مواد قندی كمك كند و در نتیجه برای بهداشت عمومی‌پیامدهای مفید بسیاری در پی داشته باشد.
این محقق تغذیه هم چنین خاطرنشان ساخت: با تبلیغات و روشهای آگاه سازی شبیه به همان تبلیغاتی كه برای مقابله با سیگار در تلویزیون‌ و رسانه‌ها بكار گرفته می‌شوند، می‌توان با این شكل غذایی نیز مبارزه كرد.
 
گردآوری:گروه سلامت پرتال سیمرغ
www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
درباره رژیم غذایی بدون کربوهیدرات
 
غذاهایی که علیه چربی‌های اضافه می‌جنگند
 
سیب زمینی غذایی خوب یا بد؟!
 
طرفداران فست فود چگونه لاغر شوند؟!
 
5 دلیل حیرت آور افزایش وزن