برنامه سلامت ستاره های هالیوود: بن افلک و جنیفر آنیستون
رژیم غذایی بن افلك 5 هزار كالری انرژی دارد. البته این، به این معنا نیست كه كالری دریافتی روزانه بدنش زیاد است. جنیفر آنیستون می‌گوید كه همواره برای داشتن تناسب اندام تلاش می‌كند و بازوهای قدرتمند و حجیمی دارد.او می‌گوید حداقل سه روز در هفته تمریناتش را دنبال می‌كند.

بن افلک و جنیفر آنیستون چطور به سلامت‌‌شان اهمیت می‌دهند؟

عضله‌سازی هم مثل ساختمان‌سازی است. باید مصالح خوبی به‌كار ببرید تا ظاهر و باطن ساختمان شما زیبا و جذاب به نظر برسد. پس اگر می‌خواهید عضلات شما مانند هنرپیشه‌های هالیوود قوی و محكم باشد از ورزش و رژیم غذایی مناسب غافل نشوید. بن افلك و جنیفر آنیستون از جمله افرادی هستند كه با اصول ساختمانی آشنایی دارند و می‌دانند كه سوخت مورد نیاز بدن شان را از چه منابعی تهیه كنند. با آنها همراه شوید و از سبك زندگی سالم‌شان الگو بگیرید.

 

بن افلك چه غذاهایی دوست دارد؟

شاید وقتی بن افلك را می‌بینید تصورش را هم نمی‌كنید كه ممكن است عاشق غذاهای گیاهی و سفیده تخم مرغ باشد اما این هنرپیشه به رژیم غذایی‌اش اهمیت زیادی می‌دهد و سعی می‌كند برای حفظ تناسب اندامش پروتئین زیادی مصرف كند. رژیم غذایی بن افلك 5 هزار كالری انرژی دارد. البته این، به این معنا نیست كه كالری دریافتی روزانه بدنش زیاد است. نگاهی به قد و هیكلش بیندازید و البته بدانید كه در طور روز به اندازه كافی فعالیت دارد تا كالری‌های دریافتی را بسوزاند. در واقع برای داشتن اندامی مناسب توجه به تغذیه اهمیت زیادی دارد و بن افلك هم از این نكته مهم غافل نیست. برای داشتن ماهیچه‌هایی قوی و عضلانی بن افلك روزانه 250 گرم پروتئین مصرف می‌كند و البته پنج وعده غذایی در رژیم روزانه‌اش دیده می‌شود و البته میز غذای این هالیوودی سرشار از غذاهای سالمی مانند سفیده تخم مرغ، املت، موز، اسموتی پروتئین، سیب‌زمینی، مرغ كبابی، بادام، گردو، اسفناج، بروكلی، لوبیا سبز و... است. شاید بن افلك هم مثل خیلی از ما گاهی دلش بخواهد به غذاهای چرب و شیرین ناخنك بزند اما خوب می‌داند كه برای حفظ تناسب اندامش توجه به این سبك زندگی اهمیت زیادی دارد.

كارگردان فیلم آرگو به شما می‌گوید كه از سبك زندگی و تغذیه‌اش راضی است و این شیوه به او كمك كرده تا از داشتن بدنی متناسب و سلامت جسمانی‌اش خوشحال و راضی باشد. او پنج تا شش روز در هفته را به ورزش اختصاص می دهد و تمرینات روزانه اش سه تا چهار ساعت طول می‌کشد. تمرینات ورزشی بن افلک شامل ورزش های هوازی و قدرتی است که روی عضله سازی تاکید دارد.

 

آنیستون عاشق یوگا و اسپینینگ است!

بعضی از خانم‌ها جنیفر آنیستون را تحسین می‌كنند و البته گاهی هم سرزنش. تحسین آنها به خاطر این است كه جنیفر آنیستون یك ورزشكار حرفه‌ای است و تمرینات روزانه را با جدیت دنبال می‌كند. سرزنش هم دلیلش این است كه از براد پیت جدا شده است! به هر حال زندگی هر فردی به خودش مربوط است و ما هم وارد جزئیات رابطه و تجزیه و تحلیل دلایل جدا شدن آنها نمی‌شویم. اما سبك زندگی و سلامت جنیفر آنیستون جای صحبت دارد. شاید باورتان نشود كه آنیستون در حال حاضر 46 سال دارد. اینجاست كه بعضی‌ها می‌گویند: «واقعا خوب مونده‌ها!» اما این جوانی و شادابی آنیستون داستانی دارد. وقتی یك خانم 46 ساله معمولی را می‌بینید شاید به دلیل نزدیك شدن به سن یائسگی، مصرف غذاهای چرب و پركالری و البته كاهش تحرك شاداب نباشد و چین و چروك‌های ریز و درشتی روی صورتش دیده شود. اما آنیستون می‌گوید كه همواره برای داشتن تناسب اندام تلاش می‌كند و بازوهای قدرتمند و حجیمی دارد. او می‌گوید حداقل سه روز در هفته تمریناتش را دنبال می‌كند. مربی تناسب اندام او مندی اینگبر است كه سال‌هاست برای جنیفر برنامه ورزشی می‌نویسد. در حال حاضر برنامه تمرینات ورزشی جنیفر آنیستون شامل 20 تا 25 دقیقه اسپینینگ است و به دنبال آن 45 دقیقه یوگا انجام می‌دهد و یك یوگی حرفه‌ای است! این برنامه، مخصوص یك روز است. برنامه ورزشی او برای روز بعد این است كه حدود 40 دقیقه با دوچرخه ثابت ورزش می‌كند و البته اسپینینگ و تردمیل هم در برنامه دارد.

نكته جالب در مورد این هالیوودی این است كه حتی در سفر هم از برنامه ورزشی عقب نمی‌ماند. خودش معتقد است كه ورزش و مدیتیشن به كاهش استرس هایش كمك می‌كند و وقتی در هتل تمرینات مراقبه و آرامش بخشی را انجام می‌دهد، آرامش بیشتری به دست می‌آورد و این موضوع سبب می‌شود كه بهتر بتواند نقش‌های سخت و پیچیده را اجرا كند و اجازه ندهد كه استرس و نگرانی‌ها بر كار و موفقیت هایش تاثیر بگذارد. مربی او می‌گوید كه جنیفر برای تقویت عضلات بازو از مدیسن بال (یك نوع توپ ورزشی كه سنگین است) استفاده می‌كند. شما هم می‌توانید چنین تمریناتی را دنبال كنید. البته اگر مبتدی هستید به جای مدیسن بال می‌توانید از توپ‌های دیگری مانند توپ فوتبال استفاده كنید. توپ را با دو دست بالای سرتان نگه دارید. سپس درحالی‌كه دست‌های‌تان كاملا كشیده است و آرنج‌تان خم نشده توپ را تا روی سینه پایین آورده و دوباره بالا ببرید. مندی اینگبر می‌گوید كه این تمرین جنیفر برای مبتدی‌ها مفید است و البته در كنار آن باید تمرینات با وزنه را هم دنبال كنند تا بازوهای قوی‌تری داشته باشند.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : مجله زندگی ایده آل