...مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می‌شود و خوردن آن برای نقرس، روماتیسم وتصلب شریانها مفید است...
 

سیب (نام علمی: Malus domestica) یک میوه‌ درختی سردسیری از خانواده گلسرخیان است که انواع مختلفی دارد، مانند سیب گلاب (Gala apple)، سیب سرخ، سیب سبز و سیب وحشی. این میوه خوش عطر و طعم حاوی مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، کلسیم، برم و فسفر و مقادیر زیادی ویتامین آ و ب است.

به گزارش ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران سیب مانع تشکیل اسید اوریک در بدن میشود و خوردن آن برای نقرس، روماتیسم وتصلب شریانها مفید است.

در طب چینی اعتقاد براین است که سیب حرارت را می زداید و اثر خنک کننده در ریه‌ها دارد. در هندوستان، خوردن میوه سیب برای جلوگیری از یبوست، متداول است.

در مناطق خاور دور در جوشانده‌ها برگ سیب از پوست میوه سیب به صورت خشک شده یا تازه میریزند تا آن را مطبوع سازد.

مصرف سیب رسیده آبدار تازه برای ورم حاد روده اطفال، اسهال خونی و تبهای حصبه‌ای مفید است.


پوست سیب خشک شده به صورت جوشانده برای رفع ورم مفاصل، روماتیسم و ناراحتیهای کلیه که منجر به کاهش ادرار میشود بسیار مفید است، زیرا مدر بوده و دفع اسید اوریک را تسهیل نموده و فعالیت دستگاه گوارش را تنظیم میکند.

خوردن سیب پس از صرف غذا، برای تقویت لثه ها مفید است. همچنین اسید مالیک و تارتاریک در سیب سبب مهار رشد باکتریهای بیماریزا در لوله گوارش میشود.

ناگفته نماند که ویتامین‌های وجود در سیب بیشتر در پوست سیب و زیر پوست آن قرار دارد بنابراین آنهایی که می‌توانند پوست سیب را هضم کنند بهتر است که آن را با پوست بخورند و اگر می‌خواهید پوست آن را بکنید بهتر است که سیب را خیلی نازک پوست کنید.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
دارویی فراموش شده!؟
این خوراکی خاصیت ضد پیری دارد
ميوه سلامتی را بیشتر بشناسیم
مسواك‎ طبيعی‎ و خمیر دندان مناسب برای دندانهای شما
داروی طول عمر و آرامش اعصاب