پسر یا دختر؟ تعیین جنسیت فرزند مطابق میل شما
 از گذشته تا کنون همواره تعیین جنسیت فرزند مورد توجه بوده و امروز روش‌های علمی احتمال تشخیص را افزایش داده است تا جایی که با روش آزمایشگاهی و IVF تعیین جنسیت فرزند مطابق میل شماست.

فرزند پسر می‌خواهید یا دختر؟تعیین جنسیت فرزند شدنی است؟

فریبا اسدی، کارشناس مامایی اظهار کرد: بدون هیچ‌گونه اقدامی برای تعیین جنسیت فرزند، احتمال آن که جنسیت مورد نظر متولد شود، 50 درصد است، اما با مصرف داروهای خاص به همراه بعضی رژیم‌های تغذیه‌ای این احتمال تا 80 درصد افزایش می‌یابد.



تعیین جنسیت صد در صد فرزند با روش های آزمایشگاهی

یکی از روش‌های مطمئن در تعیین جنسیت روش‌های آزمایشگاهی و IVF است که در آن کنترل تخمک‌گذاری در اختیار پزشک است. در روش آزمایشگاهی اسپرم‌ها را شست‌وشو می‌دهند و اسپرم خاصی را برداشته و نوع آن را انتخاب می‌کنند. در این روش به طور حتم جنسیت فرزند همان چیزی می‌شود که پدر و مادر خواستار هستند.اگرچه با کمک روش آزمایشگاهی می‌توان جنسیت فرزند را از پیش تعیین کرد، اما هزینه‌های بسیار گزاف آن این شانس را از بسیاری افراد گرفته است.



عوارض ناشی از روش‌های آزمایشگاهی برای تعیین قطعی جنسیت فرزند

چون در روش آزمایشگاهی از داروهای شیمیایی استفاده می‌شود، بنابراین احتمال سقط جنین و اثرات جانبی بر روی تخمدان‌ها افزایش می‌یابد.



تعیین جنسیت فرزند با رژیم های غذایی خاص

علاوه بر روش آزمایشگاهی، رژیم‌های خاص غذایی نیز تاحدودی در تعیین جنسیت موثر است. به عنوان مثال زمانی‌که محیط بدن قلیایی و گرم باشد، احتمال تولد نوزاد پسر بالا رفته و زمانی‌که محیط بدن اسیدی شود احتمال تولد نوزاد دختر افزایش می‌یابد. خوراکی‌های گرم مانند خرما، فلفل و مصرف پتاسیم در قلیایی کردن بدن نقش دارند و لبنیات، کلسیم، منیزیم و ترشیجات نیز در اسیدی کردن محیط بدن موثر است.

 

اسدی در پایان توصیه کرد: اگرچه تعیین جنسیت برای بعضی افراد بسیار لذت‌بخش و با اهمیت است، اما آنچه که خداوند می‌پسندد همیشه مطلوب‌تر است.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir