بلایی که گریم‌ های آرایشی بر سر هنرپیشه‌ها می‌آورد
فیلم‌های سینمایی جذاب با گریم‌‌های منحصر بفرد می‌تواند آسیبی بسیار جدی و غیرقابل درمان برای هنرپیشه‌ها به وجود آورد.

عوارض گریم برای کودکان و هنرمندان

کارشناسان اعلام کرده‌اند استفاده از گریم‌‌های آرایشی و یا حتی رنگ‌های آرایشی که بسیاری از والدین از آنها برای طراحی بر روی صورت کودکان خود در جشن‌ها استفاده می‌کنند می تواند سبب ابتلای افراد به بیماری سرطان شود.اکثر این محصولات باعث ایجاد آکنه، تومورهای سرطانی و حتی سرطان سینه در بانوان می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان موادی چون پارابن و فتالات را که به طور گسترده در محصولات آرایشی‌ بهداشتی استفاده می‌شود را عامل جدی ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌ها در افراد می‌دانند.براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بیل محصولات آرایشی‌ بهداشتی و محصولاتی که برای گریم صورت بکار می‌رود دارای سمومی درون خود هستند که می‌تواند افراد را در معرض ابتلا به انواع سرطان‌ها قرار دهد.

در محصولات آرایشی به طور معمول از پارابن برای جلوگیری از رشد کپک و باکتری استفاده می‌شود همچنین از ماده شیمیایی دی‌اتیل فتالات که در زنان باعث ابتلا به سرطان می‌شود.استفاده از این نوع محصولات آرایشی همچنین می تواند سبب اختلال در هورمون‌های بدن، بروز نقایص مادرزادی، مشکلات عصبی حین تکامل جنین در زنان باردار و حتی نازایی در زنان شود.

موارد بسیاری از بروز مشکلات پوستی و آلرژی بویژه در کودکان در نتیجه استفاده از این نوع محصولات رنگی تا به حال در دنیا اتفاق افتاده است.از این رو پزشکان توصیه می‌کنند افراد حتماً قبل از استفاده از این محصولات آنها را مورد تست آلرژی انجام دهند و همینطور مدت زمان استفاده از آنها را بسیار محدود کنند و در صورت بروز هرگونه التهاب سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

تا به حال هنرپیشه‌های متعددی در دنیا در اثر استفاده از محصولات گریم دچار آسیب‌های پوستی شدید و حتی بیماری‌های مزمن طولانی مدت شده‌اند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir