چرا برخی از داروها و ویتامین ها به صورت قرص جوشان هستند؟
برخی داروها و ویتامین ها به دلیل دیرهضم بودنشان به صورت قرص های جوشان مصرف می شوند.خوردن قرص های جوشان برای افرادی که مشکل بلع دارند، بی اشتها هستند مانند کودکان و سالمندان توصیه می شود.

مزیت های قرص جوشان

شهاب اولیایی متخصص تغذیه با اشاره به مزیت‌های قرص‌های جوشان گفت: از مزیت‌های مهمی که قرص‌های جوشان دارند این است که چون اکثر قرص‌های ویتامین C و کلسیم قرص‌های بزرگی هستند، هضم‌شان برای بدن سخت است، ولی وقتی به صورت جوشان باشد مایع شکل است و در واقع راحت‌تر جذب بدن بیمار یا فرد مصرف کننده می شوند، بنابراین برای افرادی که مشکل بلع دارند مثل کودکان و سالمندان مصرف این قرص‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه حالت جذب این قرص‌ها بستگی به شرایط دستگاه گوارش دارد، تصریح کرد: بعضی از قرص‌ها هستند که در شرایط اسیدی بهتر جذب می‌شوند و بعضی‌ها هم در شرایط قلیایی و... که همه اینها بستگی به شرایط دستگاه گوارش دارد، بنابراین در کنار این گونه قرص‌ها ویتامین‌هایی را قرار می‌دهند که شرایط را برای جذب هموار می‌کنند و در واقع بیشتر بستگی به فرمول خود قرص دارد.

در مورد مضر بودن این قرص‌ها چیزی اعلام نشده، ولی ممکن است موادی که کنار این قرص‌ها قرار می‌دهند برای عده‌ای مشکلاتی را به وجود آورند و هضم در معده و دستگاه گوارش را به کندی انجام دهد.

 برای بیماران و کودکانی که مشکلات بی‌اشتهایی دارند و معمولاً از داروها فرار می‌کنند این قرص‌های جوشان مفید است، زیرا این قرص‌ها به صورت آبمیوه در می‌آیند و قبول کردنشان راحت‌تر و ماندگاری و پایداری آنها بیشتر است.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir