راه اندازی بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب جهان در ایران
معاون توسعه ومدیریت منابع معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از راه اندازی بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا در ایران تا پایان سال جاری خبر داد.

معاون توسعه ومدیریت منابع معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از راه اندازی بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا در ایران تا پایان سال جاری خبر داد. علیرضا دلیری روز یکشنبه، درنشست خبری پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت، این بیمارستان که فضای فیزیکی آن در تهران آماده شده، تا پایان سال با بهترین تجهیزات از بزرگترین شرکت های تجهیزات پزشکی جهان تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

در حال حاضر بیمارستان هانوفر آلمان بزرگترین بیمارستان مغز و اعصاب دنیا است، اما بیمارستان مغز و اعصاب ایران سه برابر این بیمارستان خواهد بود.  اکنون تعدادی از متخصصان داخلی برای گذراندن دوره های تخصصی لازم به کشور آلمان بورسیه شده اند تا، پس از فراگیری آموزش ها و بازگشت به کشور، در این بیمارستان مشغول به کار شوند و در حوزه مغز و اعصاب در کشور خدمات ارایه دهند.

وی با اشاره به گسترش گردشگری درمانی به عنوان یکی از اهداف مد نظر، بیان کرد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد، در هشت نقطه ایران، مراکز تابعه، ذیل این بیمارستان راه اندازی کند که، مراحل اجرایی اولین مرکز با حضور پروفسور سمیعی در کرمان انجام و راه اندازی دومین مرکز در شیراز در نظر گرفته شده است. این مراکز ارتباط بین بیماران را با بیمارستان مرکزی در تهران برقرار می کنند، ارجاع بیمار به تهران توسط این مراکز برقرار می شود، همچنین تعدادی از بورسیه ها از استان ها برای ارایه خدمات بیشتر در نظر گرفته شده است. 

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز واعصاب، از 29 فروردین ماه تا سوم اردیبهشت ماه سال جاری در هتل اسپیناس تهران با حضور 1800 متخصص داخلی و خارجی برگزار می شود .



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: irna.ir