نظر دو پزشک متخصص درباره علت ایست قلبی مهرداد اولادی
خبر باورنکردنی مرگ مهرداد اولادی همه مان را شوکه کرده است.به همین بهانه نظر دو پزشک متخصص درباره علت ایست قلبی مهرداد اولادی جویا شده ایم.

علت فوت مهرداد اولادی

دکتر علی قاسمی پزشک عمومی و دستیار قلب و عروق در مورد علل احتمالی مرگ ناگهانی و ایست قلبی مهرداد اولادی می گوید: در اکثر موارد ایست قلبی ناگهانی در افراد جوان و زیر 40 سال مربوط به نوعی بیماری مادرزادی بنام HOCM است که معمولا این بیماری به موقع تشخیص داده نمی شود.علائم اصلی این بیماری تنگی تنفس،درد قفسه سینه،ادم یا ورم کردن اندام های تحتانی است.

توصیه ی اکید پزشکان برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی انجام مرتب اکوی قلبی و غربالگری،خصوصا در ورزشکاران است. علل های احتمالی دیگر مثل مصرف دارو هم می تواند از دلایل ایست قلبی باشد که باید توسط پزشک قانونی تایید شود.

 

دکتر آتوسا مصطفوی در مورد ایست قلبی که علت مرگ مهرداد اولادی میباشد می گوید: این مشکل به چند علت ممکن است در بین جوانان اتفاق بی افتد. یکی از علت ها ممکن است ناشی از مشکلات مادرزادی باشد و دیگری علت های اکتسابی است که مربوط به عروق کرونر است.

اما علت های ثانوی هم ممکن است در این زمینه دخیل باشند. یکی از علت های ثانوی استفاده کردن از مشتقات آمفتامین است که باعث به وجود آمدن مشکل اسپاسم کرونر می شود. مشتقات آمفتامین ممکن است در برخی از داروها استفاده شود اما متاسفانه مشتقات آمفتامین  در برخی از موادهای مخدر و روان گردان ها  هم وجود دارد و حتی می توان گفت امروزه افرادی که از قلیان استفاده می کنند هم از این ماده در امان نیستند.

برای همین دیگر نمی توان انتظار داشت ایست قلبی و مشکلات قلبی بیشتر افرادی را شامل می شود که از سن بالایی برخوردار هستند و جوانان باید در مورد مشکلات قلبی خود حساس باشند. همچنین در صورت وجود مشکلات مادرزادی فرد نباید مراقبت ها را نادیده بگیرد و باید تحت نظر متخصص باشد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:alodoctor.ir