عضو هيات علمی دانشگاه مشهد با اشاره به اینکه ناتوانی جنسی هم اکنون در تعداد زیادی از مردان در سراسر دنیا وجود دارد افزود:...
 
عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تحقيقات انجام شده "زعفران" در درمان بيماران مبتلا به ناتوانی جنسی نقش دارد.
 
دکتر "علی شمسا" در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه ناتوانی جنسی هم اکنون در تعداد زیادی از مردان در سراسر دنیا وجود دارد افزود: زعفران از گیاهانی است که از قدیم برای افزایش میل جنسی مصرف می‌شد.

وی ادامه داد: اما تاکنون اثرات زعفران بر ناتوانی جنسی به درستی بررسی نشده بود که این تحقیق توسط تیم دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

این متخصص که به اتفاق سایر اساتید دانشگاه علوم پزشکی تحقیق "ارزیابی اثر زعفران بر ناتوانی جنسی" را انجام داده گفت: در قالب این بررسی به 20 بیمار مبتلا به ناتوانی جنسی به مدت 10 روز و طی هر روز 200 میلیگرم زعفران داده شد.

وی گفت: تست مربوط به شرح فعالیتهای جنسی (NPT) بیماران مبتلا به ناتوانی جنسی قبل از شروع مصرف دارو و بعد از 10 روز انجام شد.

این پژوهشگر افزود: نتایج آزمایشها نشان می‌دهد که ناتوانی جنسی بیمارانی که زعفران مصرف کرده بودند بهبود یافته بود و زعفران اثر مثبتی بر فعالیت جنسی همراه با افزایش تعداد و مدت اتفاقات جنسی شبانه داشته است.

وی گفت: این تحقیق در "همایش بین المللی زعفران داروی گیاهی هزاره سوم" که طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت ماه در مشهد برپا بود، ارایه شده است.
 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
 
مطالب پیشنهادی:
15 دليل مردانه برای سردی روابط زناشويی!؟
بهترين روش پيشگيری از بارداری در ابتدای ازدواج
هشدار درباره تهیه داروهای گیاهی از عطاری‌ها 
رابطه زناشويی پس از زايمان
در بهره‌گیری از طب جایگزین، احتیاط كنید