خطرات روشن بودن وای فای در شب
اگر شب ها نزدیک موبایل و یا تلفن بی سیم و یا وای فای بخوابیم، مکررا در معرض امواج الکترومغناطیسی هستیم که می تواند تولید شبانه هورمون خواب را کاهش دهد.

تاثیرات امواج موبایل و وای فای بر مغز

هورمون ها مواد قدرتمندی هستند که با همان مقادیر کمی که توسط غدد درون ریز تولید می شوند، تاثیر بسیار بزرگی روی سیستم بدن دارند. حتی کوچک ترین تغییر در میزان این هورمون ها می تواند اثرات بیولوژیکی زیادی در برداشته باشد. لذا حفظ تعادل هورمونی برای سلامتی بدن ضروری است. وقتی این تعادل حساس و ریتم هورمونی دچار تغییر می شود، توانایی بدن برای تنظیم سیستم های اصلی دچار اختلال و آشفتگی می گردد.

سبک زندگی مدرن، تهدیدها و خطرات زیادی برای عملکرد غدد درون ریز دارد. استرس، مسمومیت، تغذیه غلط کمبود خواب، مصرف داروها و ... تعادل هورمون ها را مختل می کنند. اما یک عامل مختل کننده خاص هم وجود دارد که انرژی الکترومغناطیسی تولیدشده توسط تلفن های همراه، آنتن های تقویت کننده ی امواج مخابراتی، کامپیوترها، وای فای و ...است.

اگر شب ها نزدیک موبایل و یا تلفن بی سیم بخوابیم، مکررا در معرض امواج الکترومغناطیسی هستیم که می تواند تولید شبانه هورمون خواب را کاهش دهد.

فیزیک مدرن می گوید: بدن انسان اساسا یک سیستم الکتریکی بی تناقض و بسیار حساس است که میدان الکترومغناطیسی خاص خودش را که به آن بیوفیلد می گویند، دارد.تداخلات مکرر منابع بیرونی فرکانس های الکترومغناطیسی، با انرژی طبیعی بدن ما می تواند به بیوفیلد خودمان آسیب زده و منجر به اختلالات فیزیولوژیک زیادی شود.

قرار داشتن در معرض این امواج، موجب استرس اکسیداتیو بسیار قابل توجهی شده و در نهایت آسیب رادیکال های آزاد را در پی دارد. استرس اکسیداتیو شدید و مکرر، دی ان ای (DNA) را تغییر داده و باعث جهش سلولی می گردد. این اختلالات جدی و خطرناک، می توانند ترشحات هورمونی را هم تحت تاثیر قرار دهند و فرایندهای عصبی و خطر بروز سرطان مانند سرطان سینه را به دنبال داشته باشند.

شواهد انکار ناپذیری می گویند: استرس اکسیداتیو موجب پیری زودرس، افزایش قند خون، افزایش چربی خون، فشار خون بالا، ناباروری، اختلالات عصبی و قلبی و سیستم ایمنی می گردد. دانشمندان می گویند بدن ما و سیستم ایمنی شدیدا تحت تاثیر میدان های الکترومغناطیسی ساخته دست بشر است. مانند خطوط تقویت امواج، تلفن های همراه، رادارها، مایکروویو، ماهواره و ... .

امواج  الکترومغناطیسی که زمانی بی خطر محسوب می شدند، حالا سرطان زا، عامل افسردگی، مختل کننده قدرت یادگیری، عامل سندرم خستگی مزمن و آلزایمر و ... شناخته شده اند.

 

ملاتونین، سرطان سینه و میدان های الکترومغناطیسی

یکی از مهم ترین عواقب قرار گرفتن در معرض میدان های الکترومغناطیسی مصنوعی، اختلال هورمونی است. غده صنوبری (پینه آل) به اندازه ی یک نخود است که در اعماق مرکز مغز واقع شده است.

غده صنوبری، هورمون ملاتونین (هورمون خواب) را تولید می کند. ملاتونین ریتم شبانه روزی (ساعت) بدن را تنظیم می کند که بر چرخه ی خواب و بیداری بدن حکومت کرده و مخرب رادیکال های آزاد است، ضمنا به دی ان ای اجازه می دهد تقسیم سلولی کند. ملاتونین نه تنها مانع ترشح استروژن می شود، بلکه به طور طبیعی از سرطان سینه جلوگیری می کند.

موسسه ملی مطالعات محیطی ژاپن نشان داده که امواج الکترومغناطیسی، سیستم پیغام دهی سلول ها و شبکه ی ارتباطات درونی آنها را که تعیین کننده واکنش سلول ها به محیطشان است، مختل می کنند. کشف این مکانیسم به توجیه این مسئله کمک کرده است که چرا کاهش ملاتونین در اثر امواج الکترومغناطیسی منجر به بروز انواعی از سرطان ها از جمله سرطان سینه، پوست و سرطان تخمدان می گردد.

اگر شب ها نزدیک موبایل و یا تلفن بی سیم بخوابیم، مکررا در معرض امواج الکترومغناطیسی هستیم که می تواند تولید شبانه ملاتونین را کاهش دهد.

 

سرطان سینه 

خانم های جوانی که موبایل خود را نزدیک سینه شان نگه می دارند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

دانشمندان در تحقیقات خود دریافتند امواج الکترومغناطیسی میزان هورمون استروژن را بالا برده و هورمون تستوسترون را کاهش می دهند. میدان های الکترومغناطیسی میزان آدرنالین را هم که هورمون جنگ و گریز است و از غدد فوق کلیوی ترشح می گردد، افزایش می دهند. موقع خواب، مودم را خاموش کنید و ابزار الکتریکی مثل موبایل را از خودتان دور کنید.

استرس مزمن روی سیستم ایمنی اثر می گذارد و فشار خون را بالا می برد که می تواند باعث بیماری های قلبی و سکته مغزی گردد. ضمنا عملکرد سیستم ایمنی را مختل می نماید.

میدان های الکترومغناطیسی ناشی از موبایل های هوشمند، تاثیر مستقیم بر مغز ما می گذارند، سد مغزی-خونی را از بین می برند، به دی ان ای (DNA) آسیب می زنند، رادیکال های آزاد تولید کرده و حتی تومورهای مغزی ایجاد می نمایند. از آنجایی که غدد اصلی بدن در مغزمان قرار دارند، ایجاد اختلال در هورمون ها می تواند ناشی از استفاده ی مداوم از تلفن های همراه باشد.

ضمنا استفاده از هدست هم می تواند مغز را بیشتر در معرض بازتاب امواج قرار دهد ( حدود 300 درصد ). استفاده از بلوتوث هم خطرناک است.

 

چه باید کرد؟

تا جایی که امکان دارد کمتر در معرض میدان های الکترومغناطیسی قرار بگیرید. موقع خواب، مودم را خاموش کنید و ابزار الکتریکی مثل موبایل را از خودتان دور کنید. از آنجایی که ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که ناگزیر در معرض آلودگی های الکترونیک هستیم، لازم است از تکنولوژی هایی بهره ببریم که مانع آسیب دی ان ای (DNA) در سلول ها شود.

در نهایت باید گفت چه بخواهیم و چه نخواهیم موبایل ها فراگیر هستند و وای فای مزاحم هم آمده است تا بماند. پس مسئولیت محافظت از سلامتی به عهده ی خود ماست تا اقداماتی محافظت کننده در پیش بگیریم و از خانواده و نسل آینده مان مراقبت کنیم.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tebyan.nettebyan.net