علت مرگ جورج مایکل چه بود؟
علت مرگ جورج مایکل از سوی مدیر برنامه‌هایش نارسایی قلبی اعلام شده است. نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب قادر به پمپاژ کافی نیست و نمی‌تواند جریان خون کافی را به اعضای بدن برساند.

نارسایی قلبی Heart failure, علایم و علت آن

مدیر برنامه‌های جورج مایکل، خواننده مشهور انگلیسی خبر درگذشت او را اعلام کرده است. پلیس اعلام کرده که علت مرگ او «نامشخص» است اما مورد مشکوکی در این رابطه وجود ندارد.

مدیر برنامه‌های جورج مایکل در مقابل سوالات متعدد خبرنگاران درباره علت مرگ این خواننده در ۵۳ سالگی این مسئله را به دلیل «نارسایی قلبی» اعلام کرده است. واقعیت این است که مشکلات جسمی جورج مایکل از سال ۲۰۱۱ رسانه‌ای شد و از آن زمان خیلی‌ها حدس می‌زدند که سلامتی او در خطر است. جورج مایکل سابقه طولانی مصرف مواد مخدر داشته است و بارها این اعتیاد به مواد مخدر او جنجالی شد. در سال ۲۰۰۸ پرونده مصرف کراک و کوکائین او جنجالی شد. او بارها به خاطر رانندگی پس از مصرف مواد بازداشت شده است. در یکی از مهمتری موارد در سپتامبر ۲۰۱۰ او به خاطر مصرف ماری‌جوانا پس از یک تصادف شدید دادگاهی شد که حکم پرداخت ۱۲۵۰ پوند جریمه و ۵ سال ممنوعیت رانندگی را برایش به دنبال داشت. در سال ۲۰۱۴ پس از دوره سخت بیماری که او را تا سر حد مرگ برد اعلام کرد که مواد مخدر را کنار گذاشته و ۱.۵ سال است هیچ مخدری مصرف نکرده است.


هیچ وقت درباره وضعیت سلامتی او هیچ کس اطلاعات دقیقی نداشت. در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۱ جرج مایکل کنسرت خود در لندن را به دلیل آنچه «بیماری ویروسی» عنوان شد لغو کرد که جنجال گسترده‌ای به دنبال داشت. در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۱ هم بیمارستانی در وین از بستری شدن جورج مایکل دو ساعت قبل از کنسرتش به خاطر اعلام درد قفسه سینه خبر داد.

گزارش‌ها نشان می‌ داد که جورج مایکل در اتاق هتلش به کما رفته و پزشکان او را از مرگ نجات داده‌اند. خودش اعلام کرده بود که بعد از ناهار به دوستانش گفته باید استراحت کند و پس از دراز کشیدن دیگر هیچ چیزی را تا ۵ هفته بعدش به خاطر نمی‌آورده است.پس از آن اعلام شد که این خواننده مبتلا به ذات‌الریه بوده و 10 روز در آی‌سی‌‌یو به سر برد. در ۲۵ نوامبر مقام‌های بیمارستان از وخیم شدن حال او خبر دادند و این مسئله باعث شد تا او تمام کنسرت‌ها خود تا پایان سال ۲۰۱۱ را لغو کند.

پس از مرخص شدن از بیمارستان مرکزی وین او نشستی خبری در ۲۳ دسامبر برگزار کرد و از کارکنان این بیمارستان به خاطر نجات جانش تشکر کرد. جورج مایکل اما در این نشست خبری حال و روز خوبی نداشت و نمی‌توانست درست تنفس کند. او افشا کرد که در زمان رسیدن به بیمارستان پزشکان مجبور به نای‌بُری یا نای‌شِکافی برای نجات او شده‌اند. در پزشکی نای‌شکافی به یک عمل جراحی گفته می‌شود که طی آن نای در قسمت زیر گلو٬ برش داده می‌شود تا با استفاده از اتصال لوله امکان تنفس بیمار فراهم شود.این برش می‌تواند در حالت فوریت پزشکی مانند ترومای غضروف حنجره به‌عنوان یک راه ورود هوا و تنفس مورد استفاده قرار گرفته و یا در بیماران نیازمند به اینتوباسیون یا لوله‌گذاری تراشه با مدت زمان بیش از یک هفته یا بیماران کما برای نصب لوله تنفسی٬ محل نصب لوله و تیوب تراکستومی خواهد بود. جورج مایکل در میان خبرنگاران بعدها اعلام کرد که پس از خارج شدن از کما مدتی لهجه کشورهای غربی را در زمان حرف زدن داشته است.

 

در ۱۶ می ۲۰۱۳ هم جرج مایکل یک تصادف شدید رانندگی در بزرگراه ام‌۱ لندن داشت که باعث شد از خودروی رنج‌روور به خارج پرتاب شود و امداد هوایی او را به بیمارستان برساند.

 

نارسایی قلبی Heart failure علت مرگ جورج مایکل

با این پرونده پزشکی علت مرگ جرج مایکل از سوی مدیر برنامه‌هایش نارسایی قلبی اعلام شده است. نارسایی قلبی (Heart failure)، اغلب به معنای نارسایی مزمن قلب (chronic heart failure) است و زمانی رخ می‌دهد که قلب قادر به پمپاژ کافی نیست و نمی‌تواند جریان خون کافی را به اعضای بدن برساند.

 

علایم بیماری نارسایی قلبی:

- تنگی نفس: تنگی نفس معمولاً با ورزش، هنگام دراز کشیدن و شب هنگام خواب بدتر می‌‌شود. برای افراد مبتلا اغلب محدودیتی برای ورزش کردن وجود دارد، حتی اگر به خوبی هم درمان شوند.

- خستگی مفرط

- ورم ساق پا

 

دلایل بیماری نارسایی قلبی:

- بیماری عروق کرونر از قبیل سکته قلبی (حمله قلبی)

- فشار خون بالا

- فیبریلاسیون دهلیزی: شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی (غیرطبیعی بودن ریتم قلب) است که تحریک الکتریکی مسیر مشخصی را در قلب طی نمی‌کند.

- نارسایی دریچه قلب

- سوء مصرف الکل 

- کاردیومیوپاتی یا بیماری ماهیچه قلب: گروه متفاوتی از بیماری‌های عضله قلب هستند که در اثر آن‌ها قلب نمی‌تواند جریان خون کافی را برای اعضای بدن فراهم‌سازد و فرد دچار نارسایی قلبی می‌شود که اغلب با آریتمی همراه است.

این موارد با تغییر ساختار یا عملکرد قلب باعث نارسایی قلبی می‌‌شوند.

 

آیا نارسایی قلبی انواع مختلفی دارد؟

به طور کلی دو نوع نارسایی قلبی وجود دارد:

  • - اختلال عملکرد بطن چپ 
  • - نارسایی قلبی با کسر جهشی نرمال

هر دوی این موارد بستگی به این دارد که عملکرد بطن چپ تا چه میزان برای منقبض شدن تحت تأثیر قرار گرفته یا توانایی قلب برای استراحت کردن چطور باشد. شدت بیماری معمولاً با توجه به مقدار کاهش توان شخص برای ورزش کردن سنجیده می‌شود.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khabaronline.ir