شب‌زنده‌داران از سحرخیزان باهوش‌تر هستند!!
یکی از ویژگی‌های شب‌زنده‌داران این است که می‌توانند از نظر عقل و هوش نیز نسبت به دیگران برتر باشند. نتیجه تحقیقات محققان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندنرا بخوانید.

شما هم احتمالا ضرب المثل "سحرخیز باش تا کامروا شوی" را شنیده اید، اما آیا واقعا انسان های سحرخیز نسبت به شب زنده داران برتری ای دارند؟

آیا در این نبرد به خواب رفتن دلیلی بر باهوش تر یا موفق تر بودن آنهاست؟

یکی از ویژگی‌های شب‌زنده‌داران این است که می‌توانند از نظر عقل و هوش نیز نسبت به دیگران برتر باشند. محققان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن برای بررسی این موضوع، زمان خواب و بیداری ۸۰ نفر از دانش‌جویان را بررسی کردند و پرسش‌نامه‌هایی را در این زمینه به دانش‌جویان دادند.

یافته‌های نهایی نشان دادند که دانش‌جویان برتر،‌ هم دیرتر از دیگران می‌خوابند و هم دیرتر بیدار می‌شوند. این درحالی است که دانش‌جویان ضعیف تا متوسط از نظر توانایی‌های فکری، هم شب‌ها زودتر می‌خوابند و صبح‌ها نیز زودتر بیدار می‌شوند.

ویژگی دیگر شب‌بیداران این است که زمان بیشتری را به فعالیت‌هایی اختصاص می‌دهند که استرس را از آنان دور می‌کنند. ممکن است بعضی از افراد استدلال کنند که خواب دقیقا ما را به همین هدف می‌رساند، اما شب‌بیداران باید قبل از خوابیدن بتوانند استرس را از خودشان دور کنند و با توجه به همین نکته، روند استرس‌زدایی قبل از خواب به بخشی از برنامه شبانه آنان تبدیل می‌شود. این فعالیت‌های استرس‌زدا که می‌توانند شامل کارهایی مانند یوگا یا کتاب‌خوانی باشند، شب‌بیداران را به تعادل ذهنی و آرامش مطلوبی می‌رسانند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatism.com