۳۰درصد زنان کشور به سرطان سینه مبتلا می شوند
احتمال رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: ۳۰درصد از جمعیت زنان مبتلا به سرطان در کشور، به سرطان سینه مبتلا می‌شوند که دلیل آن نداشتن امکانات خوب عمل غربالگری و انجام غربالگری به طور ناقص می باشد

محمدحسین اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به بیماری سرطان در کشور اظهار داشت: کشور ما از نظر بیماری سرطان در وضعیت بهتری نسبت به اروپایی‌ها قرار دارد و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۴۰ نفر دچار سرطان می‌شوند

وی بیان کرد: به طور متوسط سالیانه در حدود ۹۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند و سن بیماران به دلیل جوان بودن کشور پایین‌تر از سایر کشور‌های دنیا است. اکبری ادامه داد: غربالگری در باره بیماری سرطان سینه در ایران، معنایی ندارد، زیرا ماموگرافی برای انجام غربالگری در کشور ناقص است و کیفیت این عمل در کشور کم است و این مسئله سبب شده تا در ایران این کار به خوبی موثر واقع نشود.

اکبری عنوان کرد: بیماری سرطان در اثر کم تحرکی، تغذیه ناسالم و مسائل روحی و روانی در افراد ایجاد می‌شود و انواع سرطان‌ها در اثر عوامل محیطی و ژنتیکی در افراد شکل می‌گیرد. وی تاکید کرد: آلودگی هوا و استعمال دخانیات و ریزگرد‌ها عامل مهمی در بروز سرطان در زنان و مردان است و میزان بروز سرطان‌های ویژه زنان در سطح استان‌های کشور یکسان است و متاسفانه باید بگویم که ۳۰ درصد از جمعیت زنان به سرطان در کشور، به سرطان سینه مبتلا هستند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: روش‌های نوین جراحی در کشور انجام می‌شود که در آن‌ها سعی در حفظ پستان شده و از برداشت‌های عمقی زیر بغل جلوگیری می‌شود و در کشورمان در هنگام عمل کار رادیوتراپی را انجام می‌دهیم.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir