سالانه 30هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت که هر سال به‌طور میانگین دستکم 30هزار نوزاد در کشور به علت اختلالات ژنتیکی معلول متولد می‌شوند.

انوشیروان محسنی‌بندپی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت که با حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در نوشهر برگزار شد ، افزود : برای پیشگیری از این معضل ، طرح غربالگری ژنتیکی پیش از ازدواج مورد نظر است که هم اکنون در قانون برنامه ششم توسعه گنجانده شده است.

وی اظهار داشت: برای بهبود وضعیت معلولان به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه اقدامات خوبی در دولت یازدهم انجام گرفته و که از جمله آن تلاش برای اصلاح و اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان مصوب سال 83 بوده است که متاسفانه در اجرا با مشکلات مواجه شده بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت یازدهم هم اینک لایحه ای تنظیم و به مجلس ارائه داده است که در صورت تصویب نهایی ، می تواند نتایج مثبتی در حوزه اشتغال ، مناسب سازی فضاهای عمومی و دیگر بخش ها برای معلولان به دنبال داشته باشد.

محسنی‌بندپی حمایت از اقشار آسیب پذیر را از جمله رویکردهای مهم دولت یازدهم معرفی کرد و گفت : دولت یازدهم با نگاه عدالت گرایانه و استفاده از نقطه نظرات علمی و کارشناسی، توانسته گام های استواری برای کاهش مشکلات مردم بویژه معلولان جامعه بردارد. وی توضیح داد: ارائه دفترچه بیمه سلامت برای دستکم 11 میلیون نفر بیکار کشور که در حوزه درمانی زیرپوشش هیچ نهادی نبودند ، تحولی بزرگ بود که در این دولت شاهد آن بودیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزایش پلکانی حقوق کارگران ، بازنشستگان ، نهادینه کردن آموزش های مهارتی ، کاهش نرخ تورم، نجات بیش از چهار هزار نفر از خود کشی در پی فعالیت اورژانس‌های اجتماعی 115 در جای جای شهرهای کشور را از دیگر اقدامات خوب این دولت معرفی کرد.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sepidonline.ir