یادداشت تلگرامی وزیر بهداشت: برعهد خود با خدا و مردم می مانیم
وزیر بهداشت پس از بازگشت از سفر به سرزمین سیستان و بلوچستان، با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود، دستاوردهای طرح تحول سلامت را برای مردم این استان محروم برشمرد و تاکید دوباره کرد تا وقتی هست اجازه نمی دهد طرح تحول سلامت و ارائه خدمات به مردم متوقف شود

گزارش سفر به سیستان و بلوچستان، متن یادداشت دکتر حسن هاشمی بدین شرح است: 

امشب پس از سفری یک روزه، از دیار هموطنان خونگرم، از سیستان و بلوچستان بازگشتم. در این ششمین سفر، بیمارستان میرجاوه در نقطه صفر مرزی را افتتاح کردم. ششمین بیمارستانی که در دولت دکتر روحانی در این استان به‌بهره‌برداری رسید، در کنار ۲۱۸ پروژه بهداشتی و درمانی دیگر. این در حالی است که ۳۱۷ پروژه هم پیش از این در سیستان و بلوچستان افتتاح شده بود.

در استانی که ۱۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای پاکستان و افغانستان دارد، آمار مرگ زنان باردار در مقایسه با شروع کار این دولت به یک سوم کاهش یافته، برای ۸۰درصد افراد بالای ۳۰ سال پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده و شیوع مالاریا به کمتر از یک چهارم کاهش پیدا کرده و در حال ریشه‌کن شدن است، بیماری وبا نیز که هر سال تعدادی از مردم این منطقه را به کام مرگ می‌کشید، طی دو سال گذشته حتی یک مورد بروز و ظهور نداشته است.

امروز همه مراکز بهداشتی در سراسر این استان پهناور، دارای پزشک هستند، در حالی که هنگام شروع به‌کار دولت یازدهم فقط ۴۰درصد مراکز، پزشک داشتند و اینک تنها در زابل بیش از ۱۰۰ متخصص به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

باعث افتخار است در استانی که سالیان طولانی نماد محرومیت بوده، ۶۵۰ پروژه بهداشتی، درمانی و بیمارستان در حال ساخت است و صدها میلیارد تومان برای بیمه، درمان و کاهش پرداخت مردم هنگام مراجعه به مراکز درمانی، توسط دولت هزینه شده است.

با همه این کارها، امروز گروهی ما را خسته می‌نامند و می‌گویند دولت دکتر روحانی برای محرومین کاری نکرده است، اشکالی ندارد، بگذارید بگویند؛ ما با خدای خود معامله کرده‌ایم و امیدمان به اوست.

من و همکارانم نیز با او عهد بسته‌ایم که تا هستیم، نگذاریم این چرخ از حرکت بازایستد تا برکات آن شامل حال مردم سرزمینم از ترک و کرد و بلوچ و فارس و عرب و لر و ترکمن و... شود که به راستی شایسته بهترین‌ها هستند.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatonline.ir