یک مطالعه جدید نشان می دهد که فقط 20 دقیقه ورزش می تواند به مبارزه بدن با التهاب کمک کند.

تاثیرات ضد التهابی ورزش

در این مطالعه 47 نفر به مدت 20 دقیقه روی تردمیل با سرعت بالا حرکت کردند و قبل و بعد از آن نمونه خون از آن ها گرفته شد.محققان دریافتند این مقدار ورزش نشانگرهای التهاب در بدن را کاهش می دهد و به طور خاص جلسه تمرین 20 دقیقه ای منجر به کاهش 5 درصدی تعداد سلول های ایمنی که پروتئینی به نام TNF می سازند، شد. این پروتئین در پاسخ به درگیری التهابی بدن تولید می شود.(یعنی درگیری بدن با التهاب کم شده است که میزان این پروتئین هم کاهش یافته است)

به گفته محقق این پژوهش سوزی هونگ Suzi Hong, محقق پزشکی و روانپزشکی خانواده در انشگاه کالیفرنیا " هر بار که ورزش می کنیم، در بسیاری از سطوح به نفع بدنمان عمل کرده ایم، که شامل سطح سلول های ایمنی هم می شود، مزایای ضد التهابی ورزش برای محققان شناخته شده است، ولی فهمیدن چگونگی این فرایند کلیدی برای رسیدن به حداکثر مزایای سلامتی ورزش برای بدن خواهد شد. "

کاهش التهاب در بدن, فقط با 20 دقیقه پیاده روی روزانه

مطالعه جدید نشان داد که ورزش از یک طرف می تواند روی بدن اثر ضد التهابی داشته باشد. به گفته محققان اولا، هورمون های تولید شده هنگام ورزش، مثل اپی نفرین epinephrine  و نور اپی نفرین norepinephrine، گیرنده ای به نام گیرنده beta-2 adrenergic را فعال می کند. این گیرنده ها در بسیاری از سلول ها از جمله سلول های ایمنی وجود دارند، و این فعالسازی باعث ایجاد تغییرات در پاسخ سیستم ایمنی بدن می شود که شامل کاهش سلول های تولید کننده TNF (پروتئین در پاسخ به درگیری التهابی بدن تولید می شود) می گردد.

به گفته هونگ " دانستن مجموعه مکانیسم تنظیم حرکت پروتئین های التهابی ممکن است به توسعه درمان های جدید برای افرادی که به بیماری های مزمن التهابی دچار شده اند، بیانجامد. از جمله نزدیک به 25 میلیون آمریکایی که از بیماری های خود ایمنی رنج می برند.

پژوهشگران همچنین تاکید کردند که بر اساس یافته ها برای تجربه تاثیرات ضد التهابی ورزش نیازی نیست یک تمرین ورزشی همه جانبه داشته باشید. به گفته هونگ " 20 – 30 دقیقه ورزش متوسط شامل راه رفتن سریع کافی به نظر می رسد. ورزش کردن با سرعت بالا در طولانی مدت می تواند برای افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن التهابی هستند مفید واقع شود. ضمن این که از نظر فیزیکی هم مزایای بسیار زیادی دارد. "

این مطالعه در 21 دسامبر 2016 به صورت آنلاین در مجله مغز، رفتار و ایمنی، منتشر شده است.



تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ