کرم‌پودر تنها برای زبیاتر نشان دادن پوست نیست. در کنار خواص زیبایی داشتن یک کرم پودر خوب باید پوشاننده لک‌ها، درمانگر، آب‌رسان، ضدچروک و ضدآفتاب نیز باشد.

 

برای پوست‌های خشک،باید کرم ‌پودری انتخاب کرد که مرطوب کننده نیز باشد.کرم‌پودرهایی که روی آن درج شده، حاوی ویتامین A یا B5 نیز می‌تواند در برطرف شدن خشکی پوست و ترمیم سلول‌ها موثر باشد.پس حتما پیش از خرید هر نوع کرم‌پودری،ورای مارک و قیمت،آن ابتدا به جنس پوست خود و بعد مواد تشکیل دهنده آن کرم‌پودر به ویژه مرطوب کننده بودن یا نبودن،آن توجه کنید.
روی پوست‌های جوان و سالم،کرم‌پودر حالت زیبا و یکنواختی ایجاد می‌کند اما از 40 سالگی به بعد، چروک‌ها و چاله‌های ریز روی صورت مانع از بروز چنین حالت دلپذیری می‌شود.
در بازار کرم ‌پودرهایی وجود دارد که اثر لیفتینگی نیز دارند.پایه این کرم‌پودرها سیلیکون یا کلاژن بوده که خستگی را از چهره گرفته و با منعکس کردن نور سبب می‌شود چروک‌های ریز و مشکلات پوستی به چشم نیایند.کرم‌ پودر همچنین باید محافظ پوست در برابر UVA خورشید باشد.
کرم ‌پودرهایی هم‌اکنون وارد بازار شده که واقعا می‌توان آنها را به جای کرم‌ ضدآفتاب استفاده کرد.
توجه داشته باشید که ضریب میزان حفاظت در برابر UV آفتاب روی آنها قید شده باشد.معمولا اکثر خانم‌ها کرم‌ پودر به صورت می‌زنند تا قرمزی،لک‌های ریز،جوش‌ها و علایم پیری پوست را بپوشانند.
جالب است بدانید در کنار کرم‌پودرهای سنتی که تنها مشکلات را می‌پوشاندند،به تازگی محصولاتی به نام کرم‌پودرهای تصحیح‌کننده نیز وارد بازار شده‌اند که حاوی بیگمنت‌های بیشتری است، در نتیجه مشکلات پوستی را بهتر می‌پوشانند و حاوی ترکیبات خاص هستند که مشکلات پوستی نظیر انواع لک‌ها،آکنه‌،سوختگی و جای زخم‌ها را بهبود می‌بخشند و استفاده مداوم آنها به ترمیم پوست کمک می‌کند.
به طور کل توصیه می‌شود اگر از کرم‌پودر استفاده می‌کنید،حتما کرم‌پودری مناسب جنس پوست خود انتخاب کنید و بعد کرم‌پودر را صحیح روی پوست بمالید.
متخصصان زیبایی می‌گویند باید کرم‌پودر را با نوک‌ انگشت و از داخل به سمت بیرون صورت کشید و توجه کرد که رنگ گردن و گوش‌ها با صورت هماهنگ باشد.کرم‌پودر را باید پس از به خانه آمدن از روی پوست شست تا مواد سمی و سلول‌های مرده روی پوست سبب خفگی پوست نشوند. قبل از استفاده از کرم‌پودر و پس از شستن آن از روی پوست نیز استفاده از کرم‌های روز و شب و کرم‌های مرطوب کننده ضروری است.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:salamat.ir
 
مطالب پیشنهادی:
چه رنگی برای چه پوستی؟
غذاهای خوب برای پوست های بد!
رفع نقطه های سیاه بر روی پوست
فواید آلوئه ورا برای پوست
6 راز طبیعی طب چینی برای زیبایی پوست