فلج صورت آنجلینا جولی: فلج صورت چیست؟
سال گذشته یعنی 2016 برای آنجلینا جولی به دلیل جدایی اش از برد پیت سال سختی بود. در مصاحبه ای که او اخیرا با مجله ونیتی فیر Vanity Fair انجام داده است از ابتلایش به فلج صورت یا فلج بل خبر داده است که در این مقاله درباره اش بیشتر می خوانیم.

ابتلای آنجلینا جولی به فلج صورت یا فلج بل Bell's palsy

آنجلینا جولی در مصاحبه ای که اخیرا با مجله ونیتی فیر Vanity Fair داشته است و در تاریخ 26 جولای 2017 منتشر شده است درباره ابتلایش به بیماری فلج بل Bell's palsy یا قلج صورت صحبت کرده است.

فلج صورت آنجلینا جولی: فلج صورت چیست؟

 

او می گوید:

"سال گذشته، علاوه بر فشار خون بالا، به فلج بل مبتلا شدم که باعث آسیب به اعصاب صورت و کج و آویزان شدن یک طرف صورتم شد.مشکل صورتم با طب سوزنی برطرف شد."

فلج صورت آنجلینا جولی: فلج صورت چیست؟

بسیاری از رسانه ها و مطبوعات تیتر زدند که آنجلینا جولی بعد از جدایی سختش از برد پیت به دلیل شکست عاطفی و طلاق از همسرش اتفاق افتاده و بر نیمی از صورت او اثر گذاشته است.به فلج بل دچار شد.او در این مورد می گوید: "گاهی اوقات زنان باید به خاطر خانواده شان، خودشان را در درجه آخر اهمیت قرار دهند."

 

فلج صورت یا فلج بل Bell's palsy چیست؟

فلج صورت یا فلج بل Bell's palsy چیست؟

به گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS)، فلج بل یک شکل فلج موقت صورت است. این فلج معمولا تنها یک طرف صورت فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و بنابراین می تواند باعث آسیب دیدگی صورت شود. NINDS می گوید حدود 40،000 آمریکایی سالانه به فلج بل مبتلا می شوند.

طبق تحقیقات NINDS این شرایط به دلیل آسیب دیدن عصب صورت ایجاد می شود. صورت دو عصب اصلی دارد، که هر یک از آنها عضلات یک طرف صورت را کنترل می کنند. این بیماری ناشی از آسیب عصب صورتی است که از زیر گوش به سمت عضلات همان طرف صورت حرکت می‌ کند.

طبق گزارش کتابخانه ملی، دانشمندان مطمئن نیستند که علت این آسیب عصب چیست، اما عموما فکر می کنند که این یک عفونت ویروسی است.

هنگامی که عصب صورت آسیب دیده است - صورت دچار تورم، التهاب یا فشردگی میشود - و در واقع عصب آسیب دیده قادر به حمل پیام از مغز به عضلات صورت به طور معمول نمی باشد، که همین امر منجر به ضعف عضلانی، فلج یا جمع شدن صورت می شود، طبق تعقیقات  NINDS. علاوه بر این، صدمه به عصب می تواند پلک و گوشه ای از دهان فرد را نیز درگیر کند.

طبق تحقیقات  NINDS، به صورت معمول عصب صورت سیگنال هایی را به غدد اشک آور، غدد بزاق و عضلات استخوان کوچک در وسط گوش می فرستد. این بدان معنی است که علائم فلج بل همچنین می تواند شامل ریزش آب دهان، ریزش اشک، خشکی چشم یا دهان و زنگ زدن در گوش باشد.

طبق گزارش کتابخانه ملی، این علائم به طور ناگهانی ظاهر می شوند و در حدود 48 ساعت پس از شروع، بدتر می شوند.

طبق گفته کلینیک مایو Mayo،  فلج بل یک وضعیت موقت است و علائم معمولا در عرض چند هفته بهبود می یابند.و در عرض شش ماه، علائم باید کاملا از بین رفته باشد.

 

درمان فلج صورت:

طبق گفته کتابخانه ملی پزشکی، معمولا سه نفر از چهار بیمار مبتلا به فلج بل بدون هیچ نوع درمانی بهبود می یابند.

طبق آمار کلینیک مایو پزشکان ممکن است داروهای خاصی مانند کورتیکواستروئیدها corticosteroids، ضدعفونی کننده های بدون درد یا فیزیوتراپی را برای کمک به استراحت عضلات صورت توصیه کنند.

طبق گفته کلینیک مایو، برخی از افراد از روشهای پزشکی جایگزین مانند طب سوزنی و آرامسازی برای درمان فلج بل استفاده می کنند، اما شواهد علمی کمی وجود دارد که این درمان ها کار می کنند. البته آنجلینا جولی هم در مصاحبه اش ذکر کرده است که به کمک طب سوزنی فلج بل صورتش را درمان کرده است.

 

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ