مهم ترین ضرر ایستادن به مدت طولانی
قطعا شما هم بعد از ایستادن های طولانی مدت احساس خستگی شدیدی را در پا های خود احساس می کنید و سریعا در اولین مکانی که پیدا کنید می نشینید و اندکی استراحت خواهید کرد. ایستادن به مدت طولانی، مضرات زیادی دارد که به شرح مهمترین آنها می پردازیم

ایستادن طولانی مدت و ضرر قلبی آن

بنا به گفته محققان موسسه کار و سلامت تورنتو(کانادا)، ایستادن طولانی مدت، حتی از تمام روز یکجا نشستن، خطرناک‌تر و برای سلامتی قلب مضر است.
در تحقیقی که اخیرا در مجله همه‌گیرشناسی آمریکایی منتشر شده، آن دسته از افراد که به دلیل شغل‌شان مجبورند در طول روز به مدتی طولانی بایستند، دو برابر از کسانی که تمام روز کاری خود را روی یک صندلی می‌نشینند، در معرض ابتلا به بیماری‌ های قلبی هستند.

این اتفاق ممکن است به این دلیل باشد که افراد وقتی ساعت‌ها سرپا می‌ایستند، خون در پاهای‌شان جمع شده و بدن مجبور می‌شود برای مقابله با جاذبه زمین و فرستادن خون به سمت بالا و قلب، بیش از هر زمان دیگر کار کند و موجب افزایش فشار در رگ‌های خونی می‌شود که آن به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری قلبی را بالا می‌برد.

محققان موسسه کار و سلامت تورنتو، برای رسیدن به این نتیجه ۷۳۰۰ کارمند دارای قلب سالم، را به مدت ۱۲ سال بررسی کردند و در پایان سال دوازدهم متوجه شدند افرادی که به مدت طولانی سرپا ایستاده بودند، ۲ برابر از کارمندان نشسته، به بیماری‌های قلبی مبتلا شدند.

ایستادن طولانی، چنانچه نادیده گرفته شود، خطرات قلبی-عروقی مهلکی در پی خواهد داشت. بنابراین اگر شغلی دارید که مجبورید تمام وقت بایستید، پس سعی کنید هر زمان که احساس خستگی می‌کنید و یا هر ۳۰ دقیقه یکبار، بنشینید. همانطور که به افرادی که دایم می‌نشینند، توصیه می‌شود، هرازگاهی از جای خود بلند شوند، افراد ایستاده نیز باید گاهی اوقات بنشینند و به بدن و قلب خود استراحت بدهند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: hidoctor.ir