عمل بینی چیست و چه عوارضی دارد که منجر به مرگ ورزشکارمان شد؟
 عمل بینی یکی از جراحی های پرطرفدار در کشور ماست، اما این عمل چگونه انجام می شود و چه عوارضی دارد؟ در این مقاله به طور کامل به معرفی این عمل زیبایی می پردازیم.

 عوارض عمل بینی و هر آنچه باید در مورد عمل بینی بدانید!!

عمل بینی یا راینو پلاستی Rhinoplasty یک جراحی برای شکل دادن به بینی است. این عمل می تواند بینی را بزرگتر یا کوچکتر کند، زاویه بینی نسبت به لب بالا را تغییر دهد، نوک بینی را تغییر دهد یا فرورفتگی ها، برآمدگی ها و یا دیگر نقص های بینی را اصلاح کند.

در زمان انجام عمل بینی جراح برش هایی ایجاد می کند تا بتواند به استخوان ها و غضروف هایی که از بینی محافظت می کنند دست پیدا کند. این برش ها معمولا در داخل بینی ایجاد می شوند، به همین دلیل پس از جراحی قابل مشاهده نیستند. بسته به نتیجه مورد نظر بعضی از غضروف ها یا استخوان ها ممکن است برداشته شوند و یا بافت هایی اضافه شوند (که این بافت ها یا از قسمت های دیگر بدن برداشته می شوند و یا از پرکننده های مصنوعی استفاده می شود.). پس از اینکه جراح استخوان و غضروف را مرتب کرده و شکل داد، پوست و بافت دوباره روی ساختار بینی قرار می گیرند. اسپلینت یا آتل splint در بیرون بینی مورد استفاده قرار می گیرد تا از شکل جدید بینی محافظت کند تا بینی بهبود پیدا کند.

راینو پلاستی یا عمل بینی ممکن است با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام شود. این عمل گاهی به شکل یک عمل سرپایی انجام می شود و گاهی لازم است فرد یک شب در بیمارستان بستری شود.

جراحانی که راینوپلاستی انجام می دهند، معمولا در جراحی پلاستیک و تخصص گوش و حلق و بینی آموزش دیده اند.


بعد از عمل بینی

آتل و بانداژ اطراف بینی یک هفته بعد از جراحی برداشته خواهد شد، اما تا مدت ها چسب روی بینی قرار می گیرد. بعد از برداشتن آتل و بانداژ صورت متورم است و اطراف چشم ها و بینی کبود و ملتهب خواهد بود. کمپرس سرد می تواند به کاهش ورم و درد کمک کند. پزشک نیز داروهای ضد درد تجویز خواهد کرد. حدود 10 تا 14 روز طول می کشد تا بیشترین بخش ورم و کبودی بهبود پیدا کند.

ممکن است لازم باشد فرد چند روز اول جراحی سر خود را بالا و تا حدی بی حرکت نگه دارد. شروع فعالیت های جدید چندین هفته طول خواهد کشید.


عمل بینی چرا انجام می شود؟

عمل بینی برای تغییر اندازه و شکل بینی و تغییر زاویه بینی انجام می شود. به علاوه این عمل مشکلات ساختاری مربوط به بینی را اصلاح می کند، مشکلاتی که باعث گرفتگی مزمن بینی و مشکلات تنفسی شده اند.


نتیجه عمل بینی چگونه خواهد بود؟

عمل بینی چیست و چه عوارضی دارد که منجر به مرگ ورزشکارمان شد؟

نتایج عمل بینی ممکن است کم یا چشمگیر باشد، این مسئله بستگی به نوع اصلاح دارد. لازم است ابتدا جراح و فرد مراجعه کننده به یک توافق در مورد شکل بینی برسند.

نتیجه عمل بینی دائمی است و عوامل دیگری، مانند آسیب های بعدی ممکن است شکل بینی را تغییر دهند. جراحی پلاستیک فقط بر روی بینی هایی که به رشد کامل رسیده باشند، انجام می شود. معمولا رشد کامل در زنان در سنین 15 یا 16 سالگی و در مردان در سنین 17 یا 18 سالگی اتفاق می افتد. اگر عمل بینی قبل از این سنین انجام شود، نتیجه جراحی تغییر خواهد کرد و پیامدهایی در پی خواهد داشت.


عوارض عمل بینی

همیشه ورم و کبودی موقت در اطراف چشم ها بعد از عمل بینی وجود دارد. دیگر مشکلاتی که ممکن است اتفاق بیفتند، عبارتند از:

- خونریزی
- آسیب دیدن یا سوراخ شدن تیغه وسط بینی septum
- مشکلات پوستی، از جمله نکروز پوست* necrosis و تحریک ناشی از بانداژ و چسب
- عفونت، آنتی بیوتیک های پیشگیری کننده بعد از جراحی تجویز می شوند تا خطر بروز عفونت کاهش پیدا کند.
- انسداد جدی بینی که بر اثر ورم داخلی بینی بروز می کند.
- پیامدهای ناشی از بیهوشی که بسیار زیاد هستند
- خطراتی که ممکن است در حین بیهوشی برای فرد به وجود آید


به علاوه ممکن است نتیجه حاصل آنچه شما می خواهید نباشد و ممکن است نیاز به جراحی های بیشتر باشد.

* نکروز یا بافت‌مردگی Necrosis : مجموعه‌ای از سلولها و بافتهای مرده در یک نقطه از بدن است. یک عامل خارجی مانند التهاب، سم باکتریایی یا یک تروما می‌تواند منجر به نکروز گردد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درگذشت قهرمان زن ژیمناستیک کار کشورمان بخاطر جراحی زیبایی بینی! عکس

اگر می خواهید بیشتر بدانید : قبل از عمل بینی از نداشتن این مشکل حتما مطمئن شوید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عمل بینی برای چه مدلی از بینی بی فایده است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پشیمانی بازیگران زن از جراحی زیبایی بینی



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ