اضطراب اولین و مهم ترین نشانه بروز آلزایمر
آلزایمر یکی از مشکلاتی است که در سنین بالا، بالاتر از 60 سال، بروز می کند. اضطراب اولین نشانه آلزایمر است که در این مقاله به این مسئله می پردازیم.

اولین نشانه آلزایمر اضطراب است

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در یک آزمایش تازه دریافتند که افزایش علائم اضطراب با افزایش سطح پروتئین بتا آمیلوئید Amyloid beta در مغز افراد مسن و سالمندی که عملکرد شناختی طبیعی دارند مرتبط است.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که افزایش علائم اضطراب می‌تواند از نشانه‌های اولیه بیماری آلزایمر باشد.

آلزایمر نوعی زوال عقلی است که با بروز مشکلاتی در قدرت حافظه و تعقل و تغییرات رفتاری شناخته می‌شود. علت دقیق بیماری آلزایمر مشخص نیست اما محققان معتقدند پروتیئن بتا آمیلوئید نقش کلیدی در بروز این بیماری بازی می‌کند. این پروتیئن می‌تواند پلاک‌هایی را ایجاد کند که ارتباط‌های سلول عصبی را در مغز مبتلایان به آلزایمر متوقف می‌سازد.

 اضطراب اولین و مهم ترین نشانه بروز آلزایمر

بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش سطح پروتئین بتاآمیلوئید می‌تواند ۱۰ سال قبل از بروز علائم آلزایمر ظاهر شود. طبق این مطالعه جدید اضطراب نقش حائز اهمیتی در افزایش سطح این پروتیئن درمیان افراد مسن دارد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در گذشته هم به این موضوع پی برده بودند که افسردگی و اضطراب شاخص‌های آلزایمر هستند زیرا علائم این مشکلات روانی اغلب در مراحل اولیه آلزایمر بروز می‌کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان آلزایمر با 8 راهکار جدید در سال 2016

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یافته های جدید درباره آلزایمر و روش های پیشگیری از آلزایمر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از آلزایمر با سه دستور

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 علامت شروع آلزایمر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه بیماری آلزایمر را مغلوب کنیم؟



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir