کشف عامل ضد پیری توسط دانشمندان
تحقیقات جدید به ماده ای رسیده است که می تواند ساخت عروق خونی و عضلات را در بدن افراد مسن مانند یک فرد جوان تقویت کند.

بالاخره دانشمندان عامل ضد پیری را کشف کردند

تا به امروز علم میگفت که از دست دادن انرژی و عضلات با بالا رفتن سن اجتناب ناپذیر است. ماده ای طبیعی  وجود دارد که می تواند به شما کمک کند چندین دهه جوان تر بمانید. تحقیقات جدید به ماده ای رسیده است که می تواند ساخت عروق خونی و عضلات را در بدن افراد مسن مانند یک فرد جوان تقویت کند.

چندین سال قبل دانشمندان کشف کردند که کاهش تدریجی سطوح یک آنزیم به نام نیکوتینامید آدنین دی نوکلئوتید nicotinamide adenine dinucleotide یا به اختصار NAD منجر به از دست دادن پروتئینی کلیدی به نام سیرتوئین sirtuins می شود. این پروتئین کلید رشد عروق خونی و عضلات است ولی مشکل این جا بود که با دادن NAD به موش، سطح سیرتوئین بالا نمی رفت.

چندی قبل دانشمندان دانشگاه واشنگتن موجه شدند که حداقل در موش ها یک پیش ماده طبیعی NAD به نام نیکوتین آمید مونو نوکلئوتید یا به  اختصار NMN در عرض چند دقیقه تبدیل به NAD می شود. و در نتیجه باعث افزایش انرژی سوخت و ساز شده و طور بالقوه اثرات اجتناب ناپذیر پیزی مانند افزایش وزن، از دست دادن حساسیت به انسولین و کاهش فعالیت فیزیکی را کنار می زند.

کشف عامل ضد پیری توسط دانشمندان

به تازگی دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست کشف کردن که درمان موشهای  مسن با NMN به مدت حداقل 2 ماه به طور چشم گیری باعث بهبود سلامت عروق خونی آن ها می شود. استقامت ورزشی این موش ها تا 80 درصد افزایش داشته  و توده عضلانی آن ها مانند موش های جوان تر بازسازی شده است. نتایج این مطالعه در مجله Cell منتشر شده است.

به گفته دکتر لئونارد گارنت Leonard Guarente، استاد زیست شناسی و یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه، تداخل عملکردی زیادی بین عضلات و استخوان ها وجوددارد بنابراین از دست دادن توده عضلات در نهایت منجر به از دست دادن استخوان ها، پوکی استخوان و ضعف می شود که از مشکلات عمده پیری هستند. این مطالعه نشان می دهد که می توان توده عضلانی افرد سالخورده را با این مداخله بازسازی نمود. بهتر است تا زمان اثبات نتیجه آزمایش روی انسان مکمل های NMN را مصرف نکنید. ولی می توانید برای به تعویق انداختن پیری بدنتان از مواد غذایی که حاوی این پیش ماده هستند بهره ببرید: آووکادو، بروکلی، کلم، خیار و سویا.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 3 علت اصلی پیری پوست

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 گیاهی که روند پیری را در زنان کند می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 راه برای به تاخیر انداختن پیری

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آقایان پیری خود را با این روش ها به تاخیر بیندازید!



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ