یک متخصص تغذیه گفت : گریپ فروت دارای خواص بسیاری می باشد مانند...

 

یك متخصص تغذیه گفت: میوه گریپ فروت، اشتها را تقویت و عمل هضم را آسان می‌كند و ترشح شیره معدی و كیسه صفرا را سرعت می‌بخشد.

 

مرتضی صفوی  افزود: گریپ‌فروت سرشار از ویتامین C و پتاسیم، فولات، آهن و كلسیم و دارای ویتامین‌های B3 ,B2 ,B1,A است و انواع سرخ و صورتی آن سرشار از بتاكاروتن است كه بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌كند.
وی گفت: گریپ‌فروت دارای بیوفلاوونوئید است كه از بدن انسان در مقابل بروز سرطان و بیماری‌های قلبی مراقبت می‌كنند.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: میوه گریپ فروت، اشتها را تقویت و عمل هضم را آسان می‌كند، ترشح شیره معده و كیسه صفرا را سرعت می‌بخشد، دارای ویتامین C و بیوفلاوونوئید است كه در حفظ سلامت قلب و عروق بدن مؤثرند، گریپ فروت به تولید قند و مواد حیاتی مورد نیاز بدن كمك می‌كند، گل‌های گریپ فروت خاصیت ضد تشنج و لرز را دارد و دم كرده آن را موقع تشنج، زكام و تب مصرف می‌كنند.
صفوی افزود: اگر گریپ فروت را صبح ناشتا مصرف شود،
خواص ادرارآور آن زیاد می‌شود و سموم را از بدن خارج می‌كند.
وی گفت‌: گریپ فروت خون را تصفیه و كلیه و كبد را پاك می‌سازد، ضد خونریزی بواسیر است، میوه‌ای خنك است و عطش را رفع می‌كند، و اختلالات مفصلی را درمان می‌كند.
این متخصص تغذیه افزود: گریپ فروت برای كسانی كه موهای سرشان می‌شكند، تجویز می‌شود و برای كسانی كه عفونت‌های ریوی و تب خیز دارند مفید است.
وی گفت: سازمان نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریكا (FDA) گریپ فروت را یك ماده بی‌نظیر برای سوزاندن و از بین بردن چربی‌ها نام برده است.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی:
چگونه آب گریپ فروت بر داروها اثر می گذارد؟
بدون رژیم لاغر شوید؟!
میوه ای تابستانی جهت کاهش فشار خون
4 روش آسان برای كنترل اشتها
ویتامینی جهت کاهش اشتها