آیا می خواهید چروک های پوست خود را با روش های ساده و با نازلترین قیمت اما با مطمئن ترین کیفیت از بین ببرید؟

نقش آب در حفظ سلامت بدن بر کسی پوشیده نیست بنابراین آب رسانی درست به پوست از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به حفظ رطوبت داخلی و انعطاف پذیری پوست کمک زیادی می کند. سعی کنید روزی ۸ لیوان مایعات شامل آب یا هر نوع مایع دیگر بنوشید.
 آب میوه و سبزی تازه نیز در تامین مواد مغذی لازم و تعادل مایعات کمک می کند.
مصرف برخی گیاهان مانند آلوئه ورا و روغن دانه کتان با ایجاد رطوبت افتادگی پوست را کاهش می دهد.

مالیدن روزانه روغن کرچک به پوست صورت چین و چروک را کاهش می دهد و چروک های ریز را از بین می برد.
برای انجام یک روش رایج خانگی برای رفع کشیدگی پوست، کمی پودر زردچوبه را با عسل طبیعی مخلوط کنید و برای نیم ساعت روی صورت قرار دهید.
برای تقویت پوست، از مخلوطی از توت فرنگی، انگور، گلابی، سیب و آب پرتقال استفاده کنید. این مخلوط را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید و در انتها با سرکه صورت خود را شست وشو دهید و فراموش نکنید که برای ایجاد شادابی طبیعی پوست مقدار زیادی سبزی شامل چغندر، هویج و خیار مصرف کنید.

چشم؛ برای داشتن چشم های براق به میزان کافی ویتامین A و Cمصرف کنید و از محصولات آرایشی که برای چشم مضرند بپرهیزید.
 از افرادی که دخانیات  استعمال می کنند ، دوری کنید.
۲ تا ۳ قطره روغن کرچک را با کمی آب گلاب مخلوط کنید و پنبه آغشته به این مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه روی چشم قرار دهید و یا چشم های خود را با چای کم رنگ شست وشو دهید.
پنبه آغشته شده در چای سبز را روی چشم خود قرار دهید. با انجام دادن این چند روش می توانید خستگی چشم های خود را برطرف کنید.

 چین و چروک دور لب؛ در صورت چین و چروک بر اثر استعمال دخانیات، بهتر است این عادت را ترک کنید. تغییر در شیوه زندگی روند ایجاد چین و چروک دور لب ها را کاهش می دهد.
 سعی کنید در صورت استفاده از محصولات آرایشی، محصولات طبیعی به کار ببرید. برای درمان این خط ها مخلوطی از موز رسیده و عسل را روی قسمت بالای لب بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.
 از کرم و لوسیون حاوی AHAکه در درمان این مشکل موثر است استفاده کنید. AHAنوعی اسید است که از شیر و میوه های مختلف به دست می آید. این نوع اسید به بازسازی کلاژن کمک می کند.
روش دیگر از بین بردن سلول های مرده روی پوست تمیز کردن پوست است. با از بین بردن سلول های مرده سلول های جدید جایگزین آن ها می شود و ظاهر صاف به پوست می دهد. علاوه بر آن پوست تمیز شده بهتر کرم های درمانی و مرطوب کننده را جذب می کند.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید. هرچه زمان کمتری در معرض نور خورشید قرار گیرید سلول های جدید سریع تر تولید می شود.
چین و چروک صورت؛ عموما چین و چروک بر اثر سن، استرس و خشکی پوست به وجود می آید بنابراین لازم است قسمت های دور چشم، دهان و بینی و گردن را مرطوب نگه دارید.
یک قاشق غذاخوری شیر سرد را با ۴ قطره آب لیمو مخلوط کنید و قبل از خواب روی صورت بمالید. روز بعد با آب ولرم بشویید و با حوله زبر محکم صورت خود را خشک کنید. روغن بادام را روی چین و چروک ها و با حرکت به سمت بالا بمالید و بگذارید یک شب کامل بماند و روز بعد با آب ولرم بشویید.
می توانید به یک کپسول ویتامین E، نصف قاشق مرباخوری گلیسیرین اضافه کنید و روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید. نصف قاشق مرباخوری عسل را با یک قاشق پودر برنج مخلوط کنید و روی چین و چروک ها بمالید و پس از نیم ساعت بشویید.مخلوطی از یک قاشق مرباخوری عسل را با یک قاشق مرباخوری خامه به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس بشویید. توجه داشته باشید که هر کدام از این روش های خانگی را که انتخاب می کنید باید به مدت ۳۰ تا ۴۰ روز متوالی انجام شود تا نتیجه بگیرید.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com
 
مطالب پیشنهادی :
فواید آلوئه ورا برای پوست
مراقبت های بهداشتی از پوست گردن
مراقبتهای پوستی برای سنین مختلف
خوراکی برای شادابی پوست
سوال هایی که از متخصصان پوست زیاد می پرسند