یك چشم پزشك اظهار كرد: التهاب لبه پلک یا به اصطلاح «گل مژه» یکی از عوارض شایع چشمی در کشور است، اما این عارضه چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟
 
گل مژه می‌تواند عوارض دیگری همچون حساسیت و عفونت را ایجاد کند. بنابراین مراقبت از این عارضه و معاینه توسط چشم پزشک ضروری است.
دکتر علیرضا رمضانی  ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: برخی بیماری‌های چشمی به خصوص التهابات لبه پلک چشم می‌تواند منجر به حساس شدن چشم نسبت به نور شده و مشکل ساز باشد و یا عفونت‌هایی كه در لبه پلک ایجاد کرده منجر به شوره زدن پلک و در نهایت خستگی زودرس چشم و ایجاد حالت سوزش در آن شود.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی نیز می‌توانند عوارض و علائمی مانند التهابات چشمی داشته باشند و فرد طی آن در نور زیاد دید کمتری داشته باشد؛ افزود: بعضی بیماری‌های ژنتیکی یا زمینه‌ای نیز می‌توانند خود عاملی موثر بر ایجاد بیماری‌های التهابی چشم بوده و یا ایجاد کننده آنها باشند.
دکتر رمضانی در پایان تاكید كرد: در بیماران مبتلا به التهابات چشمی، شست و شوی چشم به خصوص مژه‌ها، مراجعه به پزشک و استفاده از آنتی بیوتیک‌های خوراکی جهت تسکین و بهبود بیماری توصیه می‌شود؛ چرا که عدم رسیدگی به آن موجب شوره زیاد در چشم و در نتیجه عفونت‌های چشمی خطرناک می‌شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
تأثیر رنگ چشم بر شخصیت و دید انسان
ورزش چشم
غذاهای تقویت کننده چشم!!
داروی برای رفع سیاهی دور چشم!!
روشی اعجاب انگیز برای خستگی چشم