اگر می خواهید کبدی سالم داشته باشید در این مقاله توصیه های مفیدی برای شما ذکر شده است و...


1. عامل اصلی خیلی دیر خوابیدن و خیلی دیر بیدار شدن است.

2-ادرار نكردن در صبح

3-پرخوری

4ترك صبحانه

-5مصرف بیش از حد ‌[مواد غذائی محتوی] نگهدارنده ها، افزودنی ها [ی غیر طبیعی]، رنگهای خوراكی، و قندهای مصنوعی

6-مصرف بیش از حد دارو

-7تا آنجا كه ممكن است ازا ستفاده از روغن های پخت و پز جهت سرخ كردن بكاهید، حتی بهترین روغن ها مثل روغن زیتون. وقتی حال ندارید از مصرف غذاهای سرخ شده بپرهیزید اگرچه از اندام متناسبی برخوردارید.

8. مصرف غذاهای نیم پز(فرآوری شده) نیز كار كبد را زیاد می كند.

سبزیجات می بایست خام خورده شوند و در صورت پختن بایست 3-5 نوبت خورده شود.. سبزیجات سرخ شده می بایست در یك وعده خورده شود، از نگهداری آنها بپرهیزید.

این پیشگیری ها نیاز به خرج اضافی ندارد. فقط باید رابطه مان را با سبك زندگی و رفتارهای غذائی سالم خوب كنیم. اصلاح رفتار عذائی سالم و شرایط زمانی جهت جذب [مواد غذائی] و خلاص شدن از مواد شیمیایی غیر ضروری برابر برنامه زمانبندی شده برای بدنمان خیلی مهم است .

پنج عامل اصلی غذائی موثر در سرطان عبارتند از:
1.هات داگ (سوسیس)

بخاطر اینكه آنها مقدار زیادی نیترات دارند، ائتلاف پیشگیری از سرطان توصیه كرده كه بچه ها بیشتر از 12 هات داگ (سوسیس) در ماه نخورند. اگه بدون هات داگ (سوسیس) نمی توانید زندگی كنید، هات داگ های بدون نیترات سدیم بخرید.

2. گوشتهای فرآوری شده و بیكن
همانقدر كه نیترات های سدیم در هات داگها شناسائی شده در بیكن و سایر گوشتهای فرآوری شده نیز وجود دارد كه خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد.. همچنین چربی های اشباع شده موجود در بیكن منجر به سرطان خواهد شد.

3-دونات ها (پیراشكی)
دوناتها نیز عامل سرطانی هستند، آنها از آرد سفید، شكر، روغنهای هیدروژنه كه در دمای بالا سرخ می شوند ساخته شده است. دوناتها ممكن است بدترین غذائی باشد كه ممكن است بخورید و خطر سرطان زایی دارد.

4. سیب زمینی سرخ كرده
مانند دوناتها، سیب زمینی سرخ كرده نیز بوسیله روغنهای هیدروژنه ای و در دمای بالا تهیه می شود. همچنین حاوی آكریل آمیدهایی هستند كه در خلال فرآیند سرخ شدن تشكیل شده است. آنها نیز باید سرطان سرخ كرده نامیده شود، نه سیب زمینی سرخ كرده.

5-چیپس ها، بیسكوئیت های كراكر، و كلوچه ها
حتی آنهایی كه روی پاكتشان نوشته شده بدون چربی های ترانس عموما حاوی اندكی چربی های ترانس هستند.
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : parsine.com
مطالب پیشنهادی :
بهترین دوست کبد
دانستنی هایی درباره بیماری کبد چرب + روش های تشخیص و درمان
ارتباط كم كاری تیروئید با سرطان كبد در زنان
رفتارهایی که باعث صدمه دیدن کبد می شود
نوشیدنی مفید برای کبد