خوردن روزانه مقداری شكلات تیره می‌تواند باعث كاهش فشار خون شود و در نتیجه خطر سكته مغزی را كاهش دهد.


خوردن شكلات تیره باعث كاهش فشار خون می‌شود
وزارت بهداشت اعلام كرد: خوردن روزانه مقداری شكلات تیره می‌تواند باعث كاهش فشار خون شود و در نتیجه خطر سكته مغزی را كاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مصرف گاه به گاه خوراكی های مورد علاقه‌تان بهتر از محروم كردن خودتان از آنهاست. در واقع افرادی كه سعی می‌كنند راجع به خوردن شكلات فكر نكنند، دو سوم بیشتر از افرادی كه درمورد آن آزادانه صحبت می‌كنند، شكلات می‌خورند.

براساس این گزارش مصرف چند تكه شكلات تیره در روز خیلی آسان‌تر از تغییرات ناگهانی در عادات غذایی برای كاهش فشارخون است.

گفتنی است كه شكلات علاوه بر خاصیت‌های خود پر از چربی و كالری است بنابراین زیاده روی در خوردن آن برای قلب خوب نیست.

بر اساس این گزارش وزارت بهداشت، توصیه می‌شود بیشتر از هر چیزی از خوردنی‌های مفید و سالم مثل میوه‌ها استفاده كنید چرا كه خوردن میوه میل به خوردن خوراكی‌های شیرین را از بین می‌برد و كم كالری است ولی متاسفانه بعضی از افرادی كه رژیم می‌گیرند، خوردن این خوراكی كم كالری را نادیده می‌گیرند.

به گفته این گزارش میوه‌ها و سبزیجات طیفی از پلی فنول‌ها را علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن می‌رسانند، بنابراین مصرف روزانه 5وعده میوه و سبزیجات در روز بهترین راه حفاظت از قلب است.

 

همچنین خوردن میوه با كاهش وزن همراه است به طوری كه در یك مطالعه‌ای، خانم‌هایی كه 3 عدد سیب كوچك به غذای روزانه شان اضافه كردند طی 10 هفته بدون گرفتن رژیم 2 پوند (حدود 500 گرم) وزن كم كردند.

این گزارش می‌افزاید: اگر چه میوه حاوی مواد قندی طبیعی است اما سطح قند خون را بالا نمی‌برد. علاوه بر این میوه حاوی مقدار فراوانی آب و فیبر است و كالری كمی نیز دارد. حتی الامكان روزانه 3 واحد میوه بخورید اما هرگز آبمیوه های پركالری مصرف نكنید. در ضمن، میانگین كالری در هر فنجان لیموی تازه 50، انگور60، توت فرنگی 70 و مركبات 75 است.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
آیا خوردن شکلات سبب بروز آکنه میشود؟
شکلات = قلب سالم
علاقهمندان به شکلات لاغرترند!
شکلات تلخ بخورید!!
بشنوید از فواید بسیار شکلات سیاه