موضوعات سلامتی که شما در مورد آنهابا همسرتان صحبت نمی کنید
هرچه بیشتر قبل از سخن گفتن و اشاره کردن به موضوعی، در مورد شرایط و مسائل مربوطه آگاهی داشته باشید، در ارائه مطلب کمک قابل توجهی به شما می کند.

چگونه در مورد موضوعات سلامتی با همسرم صحبت کنم

آغاز مکالمه با گفتن اینکه : "عزیزم، باید یک چیزی بهت بگم" ساده نمی شود. بخصوص زمانیکه موضوع به سلامتی شما یا همسرتان مربوط است. در عین حال که می خواهید صادق باشید، اگر ناشیانه در مورد موضوعی که به سلامتی مربوط می شود حرفی بزنید، باعث خدشه دار شدن رابطه تان می شوید. کارول کوئین، به عنوان نویسنده، ویرایشگر، جامعه شناس و متخصص روابط جنسی می گوید: "هرچه بیشتر قبل از سخن گفتن و اشاره کردن به موضوعی، در مورد شرایط و مسائل مربوطه آگاهی داشته باشید، در ارائه مطلب کمک قابل توجهی به شما می کند. همچنین، حرف زدن با یک مشاور خبره قبل از هر کاری، می تواند یک راهکار موثر باشد، زیرا آگاهی می یابید که چطور می توانید مسائل را به اطلاع طرف مقابل برسانید."
در هر حال این کار ساده ای نیست. از موانع بهداشتی گرفته تا بیماری های روانی و موانع جنسی، در اینجا 4 موضوع چالش برانگیز پیرامون سلامتی و بهداشت ارائه شده که، باید با طرف مقابل مطرح سازید و بدانید چگونه این کار را انجام دهید.

 

مسائل جنسی

شاید به نظر برسد صحبت کردن در مورد رابطه جنسی خیلی ساده است، اما زمانیکه رابطه شما پیرامون برخی مسائل به مشکل برمی خورد، باید در حین حفظ آرامش، مسائل را با زیرکی حل کنید. این موضوعات شامل مقاربت دردناک (درد در هنگام مقاربت برای زنان)، برانگیختگی پایین و کم کاری و فعالیت پایین تا بیماری پیرونی (تجمع بافت همبندی در مردان که باعث درد می شود)، انزال زودرس، اختلال در نعوظ، مهار اورگاسم و غیره می باشد.

نویسنده و استاد روانشناسی در دانشگاه ایالت کالیرفرنیا، لس آنجلس، رامانی دورواسولا که دارای تحصیلات دکترا می باشد می گوید: "بهترین زمان برای این بحث، شاید زمانی است که هر دو آرام بوده و می توانید به شکلی مرتبط و با احتیاط پیرامون مسایل خود، گفتگو نمایید." او همچنین اضافه می کند: "در بسیاری از موارد، یک مکالمه دوستانه و باز، اغلب باعث می شود شریک شما نیز مسایل مربوطه را بازگو نماید."

 

بیماری روانی

بحث شیرینی نیست.اختلالات روانی شامل اختلال دو قطبی بودن، افسردگی و اختلالات شخصیتی می تواند باعث شود، یک فرد اعتماد به نفس پایین، نقاط اوج و افول احساسی، پارانویا، پرخاشگری، عدم همدلی، رفتار نامنظم و یک سری صفات دیگر داشته باشد که، زندگی با وی را بسیار مشکل ساز نماید. هریک از این موارد می توانند به دلیل سوء تفاهم و ایجاد مشکل باعث چالش هایی در روابط شوند.

دورواسولا می گوید: "من هر سه ماه از دانشجویان دوره کارشناسی می پرسم، چند نفر از آنها حاضر هستند به زندگی مشترکشان ادامه دهند، اگر به آنها گفته شود شریک زندگی شان اختلال دوقطبی دارد. متاسفانه، بسیاری از آنها این کار را نمی کنند. او توصیه می کند: "بسته به مزمن و ناتوان کننده بودن علایم، ضمن همراهی با یک پزشک از جایگاه آموزش دادن به شریک خود پیش رفته و او را آماده ساخته و به او بگویید که چگونه می تواند آنرا مدیریت کند."

 

ضربات روحی گذشته

انواع خاصی از آسیب های حل نشده می تواند در رابطه فعلی نفوذ کرده و آنرا از بین ببرد. طبق گفته استفان کی. گلاسمان، پیزو. دی: "بازماندگان آسیب ها شاید آسیب پذیر بوده و ندانند چه چیزی و چه کسی برای آنها امن است. این مسئله اغلب در روابط شخصی وی نقش مهمی دارد." حوادث می تواند شامل مواردی شود که تنها یکبار اتفاق افتاده ماننده تصادف با اتومبیل، تجاوز و حمله جنسی، و یا مواردی که تداوم داشته است مانند سوء استفاده از کودکان، جدایی یا خشونت خانگی.

جنیفر لر، درمانگر خانواده و ازدواج، می گوید: "اگر می خواهید از اختلالات ناشی از آسیب در رابطه خود جلوگیری نمایید، باید زخم های گذشته را شناسایی کرده و درمان نمایید. سپس به رابطه به عنوان جایگاهی برای ساختن یک پل میان تفاوت هایتان بنگرید." او همچنین تاکید می کند: "باید در مورد آسیب هایتان با شریک خود صبحت کرده و آنها را با وی به اشتراک بگذارید، آنها بخشی از رابطه هستند. و شما باید پیش رفته و در زمان آسیب دیدن از یکدیگر دفاع نمایید."

 

استعداد ژنتیکی برای یک بیماری

شما و همسر آینده تان شروع می کنید به صحبت در مورد اینکه فرزندان آینده شما قد بلند باشند، یا عضله ای و ورزشکار. اما آیا باید صفات ژنتیکی ناخوشایند خود را به خانواده تان منتقل نمایید؟ دکتر دورواسولا می گوید: "احتمالا تا زمانیکه یک نفر از شما در مورد آن صحبتی نکند، به مشکلی برنمی خورید و شاید هم این موضوع اصلا پیش نیاید، حتی گاهی صحبت کردن در مورد این مسائل سخت است بخصوص اگر در مسیر نامزدی یا ازدواج باشید."

توصیه می کنیم که، حتی اگر این بیماری ها ممکن است در آینده دور خود را نشان دهند، شما باید با شریک زندگی آینده تان در مورد هر بیماری ژنتیکی که در خانواده شما وجود دارد، مثل انواع سرطان، بیماری آلزایمر  و یا هر بیماری دیگری صحبت کنید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ