رابطه خشم و نفرت و سرطان
خشم و نفرت و کینه اثرات مغزی و روانی بر عملکرد سیستم عصبی بدن می گذارد و باعث به وجود آمدن فشارهای عصبی ناشی از استرس و خشم می شود که باعث وقوع حملات قلبی و سکته ها و انواع سرطان ها می شود.درست مانند استرس، احساسات منفی نیز می تواند تبعات بسیار جدی بر سلامت جسمی انسان داشته باشد

بر اساس تحقیقات پژوهشگران که در معتبرترین نشریات بین المللی به چاپ رسیده است، افرادی که دیگران را می بخشند و کینه ای در دل خود نگه نمی دارند کمتر مبتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان، مشکلات قلبی عروقی، فشار خون بالا، چین و چروک صورت، اضافه وزن و افسردگی می شوند.

از طرفی افرادی که به طور واقعی دیگران را می بخشند، به مراتب سالم‌تر از کسانی هستند که به بدی دیگران بی تفاوت بوده و از نوعی بی احساسی و نفرت پنهان رنج می‌برند.

بر اساس یک تحقیق همسو که در مجله The Journal of Behavioral Medicine به چاپ رسیده است، افرادی که دیگران را می بخشند و کمتر دچار خشم، احساسات منفی سرکوب شده، تنفر و انزجار هستند، از سلامت فیزیکی بهتری برخوردارند.

به طور مثال این افراد شب‌ها راحتتر می خوابند، کمتر بیمار می شوند و در نتیجه میزان داروی کمی مصرف می کنند. همچنین مشکلاتی همچون کمر درد و یا گرفتگی عضلات، سردرد، سرگیجه و  اسپاسم معده در آنها وجود ندارد.

دانشمندان احساسات منفی هنگام شیمی درمانی را از خود سرطان مهلک‌تر خوانده و بر این باورند که بدبینی، ناامیدی، احساس ضعف و شکست تا 60 درصد می تواند باعث بازگشت بیماری در افراد سرطانی شود. علت این امر  رابطه مستقیم احساسات منفی، ترس، دلهره و نفرت با تعریق در بدن و آزادسازی هورمون های آدرنالین و کورتیزول است که هر دو عاملی جدی برای ایجاد تومورهای سرطانی در بدن محسوب می‌شوند.

بر همین اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد به طور دوره ای نسبت به پاکسازی بدن خود از انرژی های منفی اقدام کنند و تا حد امکان همدیگر را ببخشند.

اگر شما هم می خواهید زندگی سالمی داشته باشید عادت بخشیدن دیگران و روحیه گذشت و فداکاری را در خود نهادینه کنید و اگر هم با شخصی دچار اختلاف هستید برای سلامت خودتان هم که شده اول شما پیشقدم شوید و اختلاف و ناراحتی را از بین ببرید.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: hidoctor.ir