20 دلیل برای این که در دهه 40، 50، 60، 70  هم سنتان را  دوست داشته باشید
در این مقاله دلایل خوبی برای داشتن احساسی پرصلابت تر، سرحال تر و شادتر در دهه 40 ، 50 ، 60 ، 70 و بالاتر از آن را به شما ارائه می کنیم. پس باهم بخوانیم.

20 دلیل برای کنار آمدن با افزایش سن و سالمندی:

1. با افزایش سن ممکن است زندگی اجتماعی فعالتری داشته باشید.

1. با افزایش سن ممکن است زندگی اجتماعی فعالتری داشته باشید.

اصولا با افزایش سن، به دلیل بروز تغییراتی مانند مستقل شدن فرزندان (به دلیل ازدواج یا زندگی دانشجویی) و... روابط خانوادگی افراد کمی خلوت تر می شود و این باعث ایجاد احساس کسالت و افسردگی افراد می شود که می توانند این مشکل را با گسترش دادن فضای شغلی و زندگی اجتماعی خود جبران کنند تا بیشتر احساس مفید بودن و پویا بودن داشته باشند.


2. با افزایش سن شما چشم انداز روشن تری از آینده دارید.

2. با افزایش سن شما چشم انداز روشن تری از آینده دارید.

بر اساس تحقیقات دانشگاه کلرادو اسپرینگ University of Colorado at Colorado Springs، جوان ترها بیشتر به اطلاعات منفی توجه می کنند، در حالی که افراد 55 ساله به بالا مقدار توجه یکسانی به خبرهای منفی و مثبت دارند و این به دلیل تجربه ای است که در طول سال های گذشته کسب کرده اند.


3. با افزایش سن شما سخاوتمندتر می شوید.

یک دانشگاه در سنگاپور در تحقیقاتش متوجه شد که افراد مسن تر نسبت به جوان تر ها، بخشش بیشتری نسبت به افراد غریبه نشان می دهند. و این به دلیل رنگ باختن مادیات در نظرشان است.


4. با افزایش سن از خوشی های ساده لذت بیشتری می برید.

مطالعه ای در سال 2014 نشان داد با وجودی که تجارب فوق العاده در تمام مراحل زندگی برایمان شادی آور هستند اما افراد مسن نسبت به جوان تر ها لذت بیشتری از اتفاقات ساده و روزمره زندگی مثل صحبت کردن با بچه ها یا خوردن یک غذای ساده با یک دوست خوب می برند چون بیشتر قدر لحظه لحظه زندگی را می دانند.


5. با افزایش سن کمتر حسادت می کنید

5. با افزایش سن کمتر حسادت می کنید

مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که جوانان بیشتر از افراد مسن دچار حسادت می شوند، به خصوص در مورد ظاهر، عشق و موفقیت اجتماعی. مسن ترها با گذشت زمان بیشتر قدر دوستی ها را می دانند.


6. با افزایش سن کیفیت کلی زندگی شما بهتر می شود.

در بسیاری از مواقع افراد 65 ساله و بالاتر در موقعیت های کلیدی اجتماعی و دادن راهکارهای مفید در گروه با افراد جوان و سرحال و پویای هم گروه خود مقایسه می شوند و بعضا پیشی هم می گیرند چون دیگر در این سن و سال تشخیص خواسته های سرگروه برایشان کار سختی نیست.


7. با افزایش سن شاید شما احساس سالمندی نکنید در حالی که شما سالمند هستید.

یک مطالعه نشان داد که 70 ساله ها و افراد مسن تر گزارش داده اند که احساس می کنند 13 سال جوان تر از سن شناسنامه ایشان هستند.


8. با افزایش سن میزان زوال عقل کاهش پیدا می کند.

8. با افزایش سن میزان زوال عقل کاهش پیدا می کند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد، درصد ابتلای افراد 65 سال و بالاتر به زوال عقل بین سالهای 2000 تا 2012 تقریبا 3 پله کاهش داشته است.


9. با افزایش سن دیگر به سادگی فریب نمی خورید.

در حالی که برخی متخصصان معتقدند افراد مسن به دلیل کاهش مهارت های شناختی در برابر تقلب و فریب آسیب پذیرتر می شوند ولی دانشمندان کانادایی شواهدی یافتند که افراد مسن نسبت به سایر گروه های سنی کمتر قربانی می شوند. چرا؟ یکی از جنبه های افزایش سن – مانند افزایش تجریه و تغییر سبک زندگی و درامد – می تواند در برابر فریب خوردن از آنها محافظت کند. 


10. با افزایش سن کندتر شدن مغز می تواند یک جنبه مثبت باشد.

تحقیقات نشان می دهد با این که با افزایش سن، مغز کند تر می شود ولی در واقع دلیلش این است که افراد مسن در حال پردازش اطلاعاتی هستند که در طول سال ها بدست آورده اند پس کندتر شدن می تواند جلوی صدمه دیدن مغز را بگیرد.

20 دلیل برای این که در دهه 50، 60، 70 هم سن تان را دوست داشته باشید

11. با افزایش سن مهارت حل مسائل در شما بهتر می شود.

تحقیقات نشان می دهد که افراد مسن نسبت به جوان تر ها در تفکر خلاقانه برای ارائه راه حل، مهارت بیشتری دارند چون تجربه و صبر بیشتری دارند.


12. با افزایش سن این 2 یا 5 کیلو اضافه وزن در سن شما دیگر اهمیتی ندارد.

محققان استرالیایی متوجه شدن که افراد مسن بالای 65 سال که چاق هستند یا در انتهای محدوده وزن سالم BMI قرار دارند خطر مرگ و میر پایین تری نسبت به افرادی دارند که در محدوده پاینننی رنج سلامت BMI قرار گرفته اند.


13. با افزایش سن می توانید پیری بدون ناتوانی را تجربه کنید، اگر...

مطالعه ای که در دانشگاه هاروارد انجام شد نشان داد افزایش سن برای همه افراد همراه با عجز و عدم قابلیت نیست، بلکه اگر در جوانی زندگی سالمی رو به لحاظ تغذیه، دوری از استرس و مواد مخدر پشت سر گذاشته باشید، پیری بدون ناتوانی و بیماری را هم تجربه خواهید کرد.


14 . با افزایش سن ترس های شما در مورد پیری احتمالا به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

14 . با افزایش سن ترس های شما در مورد پیری احتمالا به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

نظر سنجی بزرگی نشان داد در حالی که انتظار می رود بیش از نیمی از بزرگسالان با افزایش سن حافظه خود را از دست بدهند تنها یک چهارم از آن ها به این عارضه دچار می شوند.

15. با افزایش سن احساس آرامش و آسودگی بیشتری دارید.

با بالا رفتن سنتان کمتر می خوابید، اما یک حسن دارد: یک مطالعه سوئیسی نشان داد که افراد مسن تر کیفیت خواب بهتری را گزارش داده اند و در طول روز احساس سرزندگی بیشتری داشتند.


16. تعریف کلمه " سالمند "نسبت به گذشته تغییر کرده است.

مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد نشان داد سالمندان امروز نسبت به 20 سال قبل عملکرد شناختی بالاتر و احساس رفاه و سلامت بیشتری دارند.


17.با افزایش سن ممکن است مهارت های یادگیری شما بهبود یابد.

افراد 50 تا 79 سال، عملکرد خود را در تمرکز روی اطلاعات مهم ابقا کرده و حتی ممکن است بهبود دهند و اطلاعات مرتبط کمتری را از قلم می اندازند.


18. با افزایش سن کشمکش و دعوای کمتری خواهید داشت.

18. با افزایش سن کشمکش و دعوای کمتری خواهید داشت.

سالمندان به طور معمول درگیری کمتری با اعضای خانواده دارند. به گفته محققان یک دلیل آن ممکن است این باشد که افراد مسن در زمان ناراحتی، بهتر می توانند احساساتشان را کنترل کنند و باعث می شود کمتر با جوان تر ها درگیر شوند.


19. با افزایش سن هم می توانید مثل سابق قوی باشید.

19. با افزایش سن هم می توانید مثل سابق قوی باشید.

تفاوت کمی در میزان عضله ای که در هر سنی می توانید به دست آورید وجود دارد. با یک ورزش و تمرین مناسب می توانید در دهه 70 زندگیتان به اندازه زمان 20 سالگی عضله بسازید.


20. با افزایش سن اولویت های شما تغییر می کند.

بر طبق تحقیقات منتشر شده در علوم اجتماعی و روانشناختی، افراد سالمند بیشتر به ارزش زمان خود و کمتر نسبت به پول متمرکز هستند تا جوانان و این یعنی چشم انداز همراه با خوشبختی بیشتر.

تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ