حرف زدن با خود بسیار مفید است
آیا جزو کسانی هستید که با خودتان حرف می زنید؟ در این مقاله با 6 فایده حرف زدن با خود آشنا شوید.

با خود صحبت کردن به معنی دیوانه بودن نیست. من خیلی وقتها با صدای بلند با خودم صحبت می کنم به خصوص زمانی که استرس زیادی داشته باشم. یا زمانی که از یک گفتگو یا تماس تلفنی عصبی هستم و قصد دارم چیزی بگویم و اینقدر به صحبت کردن با خود ادامه می دهم تا خشمم از بین برود. یا زمانی که حس می کنم از نظر احساسی تحت فشار هستم و نمی توانم حواسم را جمع کنم (چون لیست کارهایی که باید انجام دهم خیلی زیادند)، این کار کمک می کند جلوی فرار ذهنم به سمت کارهای مختلف را گرفته و بهتر روی کار فعلی ام تمرکز کنم. این حرف ها به نظرتان آشنا نیست؟

بر خلاف باور عمومی، صحبت کردن با خودتان به این معنی نیست که دیوانه شده اید. کارشناسان به آن صحبت کردن بیرونی می گویند و یک عادت بسیار رایج است که می تواند سلامت شما را به شیوه ای فراگیر بهبود بخشد. به گفته دکتر آ.جی مارسدن A.J. Marsden استادیار خدمات انسانی و روان شناسی در دانشکده بیکون در لیسبورگ، چندین نظریه در مورد این که چرا با خود صحبت کردن چنین مزایای مهمی دارد، ارائه شده است. اصلی ترین مزیت آن این است که می تواند در کنترل خودمان به ما کمک کند، احساسات مان، رفتارمان و کارهای روزانه مان. در ادامه مقاله 6 فایده اصلی روانی صحبت کردن با خودمان را بخوانید تا شما هم تبدیل به یکی از کسانی شوید که همیشه با خودشان صحبت می کنند.

فواید با خود حرف زدن

1. با خود حرف زدن به شما کمک می کند تمرکز کنید

با خود حرف زدن به شما کمک می کند تمرکز کنید

حتی وقتی می خواهید روی انجام کار مهمی تمرکز کنید گاهی ذهن تان یاری نمی کند و مونولوگ درونی شما تبدیل به یک پرحرف می شود که اجازه نمی دهد حتی یک کلمه از چیزی که می خواهید را دریافت کنید یا هر کار مهم دیگری را انجام دهید. به گفته جفری گاردر Jeffrey Gardere روان شناس بالینی و استادیار دانشکده پزشکی تورو در نیویورک، ولی اگر هنگام کار کردن با خودتان صحبت کنید جلوی اختلالات داخلی را گرفته و میتوانید ذهن تان را سازماندهی کرده و روی کارتان تمرکز کنید.

به عنوان مثال، در یک مطالعه، شرکت کنندگان مجموعه ای از دستورالعمل ها را خواندند، یک گروه در سکوت و گروه دیگر با صدای بلند. تمرکز و انجام دستورالعمل ها زمانی که با صدای بلند خوانده می شدند بهبود پیدا می کرد، این مطالعه نشان داد که خواندن دستورالعمل هایی که باید انجام دهیم، با صدای بلند، بسیار موثر تر از نوشتن آن ها روی کاغذ است.

2. با خود حرف زدن می تواند به شما کمک کند به هدف تان برسید

با خود حرف زدن می تواند به شما کمک کند به هدف تان برسید

صحبت کردن در مورد هدفی که می خواهید به آن برسید، در واقع فرصت هایی که برای رسیدن به آن باید بدست آورید را افزایش می دهد. تنظیم اهداف با صدای بلند باعث می شود که برایمان بنیادی تر و ملموس تر شوند انگار که در حال بستن یک قرار داد شفاهی با خودتان هستید. می دانید یک راه دیگر برای بهبود پیگیری شما چیست؟ تعریف اهداف خود با استفاده از ضمیر شما (به جای این که بگویید، من می خواهم بیشتر از همیشه ورزش کنم، بگویید، شما باید بعد از کار به باشگاه بروید). مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی روان شنایی اجتماعی Social Psychology نشان داد، افرادی که این کار را انجام دادند رفتار مولدتر و بهتری در انجام تمرینات ورزشی داشتند. محققان بر این باورند که شما ضمیر موثر تری است، چون راهنمایی و حمایت دیگران را در ذهن مان تداعی می کند.

3. با خود حرف زدن به شما کمک می کند برای موقعیت های استرس زا آماده شوید

با خود حرف زدن به شما کمک می کند برای موقعیت های استرس زا آماده شوید

آیا یک مصاحبه شغلی مهم پیش رو دارید؟ یا یک ارائه در محل کارتان؟ یا یک مکالمه جدی با شریک زندگی تان؟ صحبت کردن با خودتان درباره نحوه سوال و جواب ها یا کنترل احساساتی که  در این حین رخ خواهد داد به شما کمک می کند که خیلی بهتر برای تجربه واقعی آن آماده شوید. آمادگی بیشتر احساس بهتری به شما می دهد و به طور کلی احساس اضطراب کمتری خواهید داشت.

4. با خود حرف زدن به شما کمک می کند راحت تر وظایف و تصمیمات چالش برانگیز را انجام دهید

 با خود حرف زدن به شما کمک می کند راحت تر وظایف و تصمیمات چالش برانگیز را انجام دهید

صحبت کردن با خودتان می تواند به شما در سازمان دادن و شفاف سازی افکارتان کمک کند، به خصوص هنگامی که با یک کار چالش برانگیز، گیج شده اید یا برای گرفتن یک تصمیم مشکل، احساس ناراحتی می کنید. به گفته دکتربرنارد گلدن Bernard Golden روان شناسی در شیکاگو و نویسنده کتاب غلبه بر خشم مخرب Overcoming Destructive Anger، صحبت کردن با خودتان می تواند نوعی طوفان ذهنی خارجی ایجاد کند و با شناخت نقاط ضعف و قوت به شما کمک کند قاطعانه تصمیم گیری کنید.

همچنین می تواند شما را از غلبه حالت پریشانی حفظ کند. به گفته دکتر جودی دی لوکا Jodi De Luca روان شناس بالینی در ایری کلورادو، صحبت کردن با خودتان با صدای بلند، فرایند فکر کردن را آهسته تر می کند که به نوبه خود سطح استرس را کاهش خواهد داد و مهارت های حل مساله را به صورتی موثر افزایش می دهد و در نهایت منجر به تصمیم گیری و نتایج بهتر خواهد شد.

5. با خود حرف زدن کمک می کند افکار مزاحم را دور کنید

با خود حرف زدن کمک می کند افکار مزاحم را دور کنید

دوست تان قکر شما را با صحبت د مورد رنگ رژی که باید بخرد پر می کنید. همکارتان تا می تواند با کیفیت مسائل کاری/پوشش/ناهار و سایر موارد فکرتان را درگیر می کند، به قدری که تا یک ساعت بعد نمی تواند به هیچ چیز خوبی فکر کنید یا روی کارتان تمرکز نمایید. اگر این افکار در ذهن مان باقی بماند باعث می شود از نظر عاطفی شکننده شده و ذهن مان کاملا درگیر شود.

بنابراین اگر بعد از آن جلسه ای با خودتان بگیرید شما را از عواقب بعدی این مکالمات در امان نگه خواهد داشت. مصاحبت با خودتان را حفظ کنید تا صدایتان به شما در داشتن درک بهتر کمک کند. این کار به شما اجازه می دهد مشکلاتی که در قلب و ذهن تان وجود دارد را پاکسازی کنید، یک گفتگوی ثابت با خودتان می تواند به شما کمک کند اختلافات را حل کنید و جلو افکاری که ممکن است در ذهن تان شروع به دور زدن کنند را بگیرید.

6. با خود حرف زدن می تواند حمایت عاطفی برایتان فراهم کند

با خود حرف زدن می تواند حمایت عاطفی برایتان فراهم کند

بلند صحبت کردن با خود می تواند برای انعطاف پذیری شما سودمند باشد و زمانی که با دردهای داخلی در ارتباط با چالش های عمده زندگی روبرو هستید، از قبیل بیماری، فقدان یا درگیری، یک خود آرامش بخشی به شما بدهد. درست مانند وقتی که در زمان ایجاد بحران با یک دوست گفتگو می کنیم. نادیده گرفتن دختر لجباز درون مان می تواند ترفند مفیدی باشد. احتمالش وجود دارد که پیشرفت این عادت مثبت صحبت کردن با خود منجر به یک زندگی کارآمد تر شود. بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس انجام شد این کار ممکن است سطح هورمون استرس  که در بدن پخش شده است را کاهش دهد.

پس شروع کرده و با خودتان صحبت کنید و ببینید چقدر شگفت انگیز است و چقدر برای ذهن و بدن تان مفید خواهد بود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا تاکنون با خود حرف زده اید؟ نشانه چیست؟ تنهایی، افسردگی، ...


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ