چطور برای فرد مبتلا به مشکل روحی روش درمانی مناسبی پیدا کنیم؟
مشکلاتی مانند بحران های روحی یا افسردگی قابل درمان هستند، اما انتخاب روش درمان مناسب چالش بزرگی برای اطرافیان محسوب می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

اهمیت روش درمانی مناسب برای افرادی که دچار مشکل روحی شده اند

نزدیک شدن به افرادی که دچار مشکلات ارتباطی یا بهداشت روانی هستند، ممکن است دشوار باشد. گرچه درمان برای این افراد می تواند کمک کننده باشد، اما یافتن راهی برای درمان یک چالش بزرگ است. در ادامه به استراتژی توصیه شده توسط کارشناسان اشاره می کنیم.

تعامل با افرادی که دچار بحران هستند یا درگیر مسائل روحی شده اند، کار سختی است. این افراد نیاز دارند احساس امنیت کنند و مورد حمله قرار نگیرند. ماری فانگ  Marie Fang، دکتر روانشناسی، بالینی دارای مجوز در سانتا مونیکا Santa Monica در کالیفرنیا California می گوید: " مهم ترین توصیه برای  افراد حساس حاکی از این است که مزیت های درمان ممکن است به کسی برسد که هم زمان درست و هم محیط امن برای درمان وی آماده باشد."

دکتر فانگ می گوید: اغلب مردم این اشتباه را می کنند که درمان را در لحظه چالش انجام می دهند. این مسئله فرد را در برابر توصیه ها سخت می کند، زیرا در این شرایط فرد تقریبا حالت تدافعی دارد. زمانی که ما به یکی از عزیزانمان می گوییم که باور داریم به کمک احتیاج دارد، او اغلب منظور ما از اینکه مشکلی برایش به وجود آمده را فیلتر می کند (سعی می کند مشکل خود را انکار کند)؛ به اهمیت رفتار دقیق و محتاطانه به اندازه کافی تاکید نشده است. به دنبال موقعیتی باشید که فرد آرام است و با اجازه وی توصیه هایی به او بکنید."

 چطور برای فرد مبتلا به مشکل روحی روش درمانی مناسبی پیدا کنیم؟

دکتر فانگ همچنین می گوید نگرانی خود را بیان کنید و روش هایی را که به او اهمیت می دهید را برایش یادآوری کنید. مثال های خاصی از زندگی شخص را برایش بیان کنید تا توضیح دهید که چرا درمان می تواند کمک کند. و در نهایت اینکه هرگز سعی نکنید کسی را به زور به پیش مشاور ببرید. اگر فرد تمایلی به این کار نداشته باشد، از مزیت های آن بهره منده نخواهد شد، حتی اگر دفتر درمانگر را نیز به او نشان دهید.

به گفته دکتر جانا اسکریوانی Jana Scrivani، روانشناس بالینی که در نیویورک و فلوریدا فعالیت می کند، به یاد داشته باشید که برای بسیاری از افراد فکر درمان هنوز خجالت آور است. بهترین روش این است که موضوع را هنگامی که تنها هستید مطرح کنید. ممکن است شما با صحبت کردن در مورد درمان احساس راحتی داشته باشید، اما فردی که با وی صحبت می کنید این اینطور نباشد. بهترین حالت این است که این بحث را به صورت خصوصی برگزار کنید، زمانی که هر دو نفر شما از عوامل منحرف کننده ذهن رها هستید. یک مکالمه دو نفره از نظر عاطفی محیطی امن ایجاد می کند. به جای بیان اظهاراتی مانند "شما به درمان نیاز دارید" رفتارهای خاصی را برجسته کنید که متوجه آنها شده اید و نگرانی خود را در مورد آنها بیان کنید.

دکتر اسکریوانی می گوید: زمانی که به یک عزیز یا یک دوست می گویید که متوجه شده اید که وی منزوی شده و اغلب پریشان به نظر می رسد، نگرانی حقیقی خود را نشان دهید، ابراز نگرانی یک رویکرد موثر است. در پیدا کردن منابع به آنها پیشنهاد کمک بدهید و حتی در اولین ملاقات با آنها همراهی کنید، اینکه به کسی نشان دهید برایتان مهم است، یک راه طولانی است و نیاز به تلاش دارد. و در انتها اگر نگران امنیت اولیه شخصی هستید – اگر به خودکشی یا قتل فکر می کنند و یا به نظر می رسد ارتباط با حقیقت را از دست داده اند - حتما بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علائم هشدار دهنده بيماری روانی چيست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اختلالات روانی، روان درمانی یا دارو درمانی را انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فشارهای روحی و روانی را چگونه تخلیه کنیم + راه حل های ساده و عملی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : افسردگی چگونه درمان می شود؟



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemogh.com/health
اختصاصی سیمرغ