با روحیه دختر خانم‌ها بیشتر آشنا شوید
بمناسبت روز دختر، این مطلب را برای شما انتخاب و منتشر کرده ایم تا بدانید دختر خانم ها چه روحیات و خواسته هایی دارند و چگونه می توان مراقب آها بود و آنها را راضی نگه داشت. توصیه می کنیم که این مطلب را بخوانید

 مراقب دختر خانم ها، اعضای حساس جامعه انسانی، باشیم

دختر امروز، زن فرداست، بطور کلی، زن حساس‌تر و عاطفی‌تر از مرد آفریده شده است و می توان گفت، دختر خانم ها زنانی حساس تر هستند. دختر خانم ها معمولا در شروع مسیر ورود به اجتماع هستند و وقتی وارد اجتماع شده و به فعالیت اجتماعی و کار می پردازند، مجبور می‌شوند فشار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، روحی و روانی در جامعه را، که چالشی جدید برای آنهاست تحمل کنند، توجه به این نکته ضروری است که رسیدن به سن بلوغ و شروع نیاز های جدید جنسی (که کم کم به دیگر عامل های موثر در روحیه دختران اضافه می شود)، موجب می گردد که دختران، بیشتر حساس شده و در معرض افسردگی قرار گیرند. 

با توجه به آنچه گفته شد، برای مراقبت از دختران و کمک به بالندگی آنها در جامعه ، نیاز به شناخت روحیات و نیازهای آنان و رعایت روحیات و خواسته های آنان است تا بتوانند بخوبی از عهده حضور در اجتماع و مقابله با مشکلات آن برآیند. در ادامه پدر و مادر ها، نزدیکان و دوستان دختر خانم ها را با برخی روحیات و خواسته های دختران که شاید با خواسته های شما متفاوت باشد، آشنا می کنیم:

محبت واقعی: آن ها خواهان صداقت و محبت هستند. دخترانی که برای عشق واقعی ارزش قائل هستند به هدایای پرقیمت توجه ندارند. هدایایی که دختر خانم ها را خوشحال می کند هدایایی است که با در نظر گرفتن سلیقه و خواسته های آن ها انتخاب شده و نشان دهنده توجه و علاقه به تمایلات آن ها باشد.

علاقه به زیبایی: عده کمی از دختر خانم ها معتقدند که زیبا یا خیلی زیبا هستند. ولی زیبا بودن از علایق طبیعی همه دختر خانم هاست. دختر خانم ها (و البته دیگر زنان نیز) مایلند به آن ها گفته شود که خوشگل و دلربا هستند. تنها گفتن آن که از زیبایی بهره مند هستند برایشان کافی نیست، بلکه باید با دقت و توجه زیاد این مسئله را به آن ها گوشزد کرد. مثلاً گفتن این که فرم موهای شما قشنگ است یا این پیراهن خیلی شما را زیباتر جلوه می دهد و تعریف از جزئیات قیافه و اندام آن ها، به آنان اعتماد به نفس بیشتری می دهد، در روحیه آن ها اثر مطلوب می گذارد و از این که مورد توجه هستند خوشحال می شوند.

ارزش کار: دختر خانم ها به کار هایی که انجام می دهند و نتایج آنها علاقه داشته و در این مورد حساس هستند. نباید کار آن ها را با بی اعتنایی بدون اهمیت تلقی کرد. بلکه بهتر است به آن ارزش داد. این مسئله ای است که در ایجاد رابطه ای خوب با دختر خانم ها، نقش زیادی دارد.

مصاحبت و گفتگو: دختر ها به هم صحبت و کسانی که به گفته ها و درد دل آن ها گوش بدهند احتیاج دارند. دختر خانم ها علاقه دارند که احساسات و تمایلات خود را برای شنونده بیان کنند. گاهی از این طریق خود را تسکین می دهند. به این جهت به شنونده ای که با سکوت حرف های آن ها را بشنود بیشتر احتیاج دارند. 

انتخاب همسر: دخترها ها بر خلاف پسرها به آسانی عاشق نمی شوند. پسرها زودتر تحت تأثیر احساسات قرار گرفته و دل می بندند. ولی دختر ها در این مورد خودداری بیشتری دارند و در انتخاب همسر احتیاط و دقت می کنند. آن ها به صفات اخلاقی مردها زیاد توجه میکنند و آینده نگری از خود نشان می دهند و با تفکر خود احساسات را کنترل می کنند. ممکن است به مردی علاقه زیادی پیدا کنند ولی باز هم این سوال را از خود می پرسند که آیا می توانم به این مرد اعتماد کنم؟ بنابراین به آسانی در این باره تصمیم نمی گیرند.

آزادی شخصی: دختران بخصوص در اوایل ورود به اجتماع و در برخورد با دیگران دوست ندارند تحت کنترل قرار داشته باشند و آزادی آن ها محدود شود. البته با بالا رفتن سن، این حالت تعدیل می شود، ولی بصورت کلی هر دختر خانم یا خانمی نیز به اوقات فراغت نیاز دارند تا گاهی کتاب بخوانند، به امور شخصی بپردازند و احساس آرامش کنند.

روابط محبت آمیز: دختران پس از ورود به دوره بلوغ نیاز به محبت را بیش از هر مرحله از زندگی که گذرانده اند حس می کنند و جویای محلی برای اقناع این حس خود هستند، باید بسیار مراقب بود که با اقنای صحیح این حس فوران کننده ی آنان، راه های صحیح آرام کردن این نیاز را برای آنان بیابیم و در احساس آرامش ناشی از محبت، به آنان کمک کنیم.

رفاقت صمیمانه: شاید بتوان گفت که دختران می خواهند که بهترین رفیق برای دوستان خود باشند و صمیمی ترین روابط را با رفقای خود برقرار کنند، این خواست صمیمیت خالی از عارضه نبوده و در صورت برقراری رابطه صمیمانه ای که اعتماد آنها را به هم بریزد، برای دختران بسیار ناراحت کننده خواهد بود. یک دختر خانم احتیاج به رفاقتی صمیمانه با دوستان خود داشته و انتظار دارد که به خواسته های او توجه شود و محیطی آمیخته با صفا و صمیمیت برای او وجود داشته باشد.

 

تهیه و گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
lseemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ