کبد چرب در کودکان با خوردن این خوراکی ها
کبد چرب نه تنها بزرگسالان بلکه کودکان را نیز درگیر کرده است. در این مقاله به علت بروز کبد چرب در کودکان و راه های پیشگیری از آن می پردازیم.

خوردن این خوراکی ها باعث کبد چرب در کودکان می شود

خوردن ژله، بستنی، تنقلات حاوی مواد نگهدارنده و رنگی ،خوردن آب سرد در حالت ناشتا و تند غذا خوردن موجب بروز "کبد چرب" در کودکان می‌شود.

ارمغان سادات کیهان مهر متخصص طب ایرانی درباره راه‌های پیشگیری از کبد چرب در کودکان اظهار کرد: امروزه کبد چرب شیوع زیادی پیدا کرده و بروز آن در کودکان یک اخطار جدی است.

شیوع کبد چرب در کودکان چاق نسبت به کودکان با وزن طبیعی، بالاتر است؛ اصلاح سبک زندگی به بهبود این بیماری کمک می‌کند. برخی نکات مربوط به زندگی سالم عبارتند از:

- خوردن آب سرد ناشتا در بروز کبد چرب بسیار موثر است.

- پرهیز از مصرف فست فود و غذاهای بسیار چرب، پرهیز از نوشیدن آب بین غذا، پرهیز از تند خوردن و درهم‌خوری، پرهیز از نوشیدن آب یخ (به ویژه در فصول سرد و ابتدای صبح) از راه‌های پیشگیری از بروز کبد چرب در کودکان است.

کبد چرب در کودکان با خوردن این خوراکی ها

- مصرف موادی مانند ژله، بستنی، تنقلات حاوی مواد نگهدارنده و رنگی می‌تواند باعث بروز کبد چرب در کودکان شود. مصرف بیشتر مقویات کبد مانند انار، به، سیب، زرشک و دارچین و استفاده بیشتر از نخود در غذاها نیز از کبد چرب در کودکان جلوگیری می‌کند.

- مصرف تنقلاتی مانند مویز، نخودچی، فندق و بادام و همچنین مصرف سکنجبین ملس برای سلامت کبد بسیار مفید است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پاکسازی کبد چرب با میل کردن این ترکیب قبل از صبحانه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کبد را با این 13 اشتباه ناآگاهانه آتش نزنید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عوارض عدم درمان کبد چرب چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شش واقعیت در مورد کبد



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: jamejamonline.ir