5 غذايی كه باعث افزايش هوش كودكان می‌شود
محققان آمریكایی به این نتیجه دست یافتند كه مصرف پنج ماده غذایی می‌تواند باعث افزایش هوش كودكان شود، در این مطلب به معرفی این پنج ماده میپردازیم

افزایش هوش کودکان با این مواد غذایی

ماهی آزاد

اولین ماده غذایی ماهی سالمون - ماهی آزاد - است. این ماهی منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب چون امگا 3 است. این مواد می‌توانند سیستم عصبی را تقویت كنند.

بیشتر بدانید :  7 بازی فکری که شما را باهوش تر می کند

افزایش هوش با سیب زمینی

دومین ماده غذایی سیب زمینی شیرین است. بهتر آن است كه ابتدا سیب‌زمینی را به ورقه‌های نازك بریده و با دارچین آن را دودی كنید. این ماده غذایی سرشار از آنتی اكسیدان و ویتامین آ است و می‌تواند با فعال كردن عصب‌ها، قدرت تفكر را بالا ببرد.

تخم مرغ

تخم مرغ سومین ماده غذایی است. بهتر است روز را با تهیه املت خوشمزه با تخم‌مرغ‌های تازه آغاز كنید. تخم مرغ‌های خانگی منبع غنی از چولاین كه باعث گسترش فعالیت مغزی و حافظه می‌شود، هستند و برای كودكان بسیار مفید است. چولاین نوعی ویتامین حلال در آب بوده و جزو گروه ویتامین‌های ب است.

توت فرنگی برای بالا بردن هوش

توت فرنگی و قره قاط نیز جزو چهارمین مواد غذایی مفید و مغذی برای كودكان هستند. می‌توانید با مخلوط كردن این میوه‌ها با ماست، یك دسر خوشمزه برای كودكان تهیه كنید. این میوه‌ها سرشار از آنتی اكسیدان هستند كه ادراك، حافظه و ارتباط ذهنی را در كودك تقویت كرده و باعث رشد فكری و قدرت تمركز می‌شود.

حبوبات

پنجمین ماده مغذی برای كودكان حبوبات است. حبوباتی چون لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، عدس، لپه و سایر حبوبات منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند كه باعث خون‌سازی در رگ‌ها و تقویت سلول‌های عصبی می‌شوند. می‌توانید از این حبوبات در سالاد، سوپ و یا آش‌های مختلف استفاده كنید. 

بیشتر بدانید :  10غذا برای تقویت هوش!!

بیشتر بدانید : تمارینی برای افزایش هوش نوزاد

بیشتر بدانید :  مواد غذایی مفید برای افزایش هوش کودک

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir