کلم
دی‌ایندولیل‌متان سال ها به عنوان عامل پیشگیری از سرطان مورد تحقیق و مطالعه بود.
محققان مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون برخی ترکیبات را در سبزیجاتی چون کلم، گل کلم و بروکلی کشف کرده اند که موش ها را در مقابل میزان مرگبار تشعشع حفاظت می کنند، این تحقیق می تواند راهی برای کاهش اثرات پرتودرمانی باشد.

در تحقیقات منتشر شده در مجله مقالات آکادمی ملی علوم محققان تأکید کرده اند که نتایج تحقیقات آنها نشان می دهد DIM یا Diindolylmethane (دی‌ایندولیل‌متان) می تواند از بافت های عادی در طول پرتودرمانی برای درمان سرطان حفاظت کرده و از بیماری هایی که براثر قرار گیری در معرض تشعشع ایجاد می شوند، جلوگیری کند. این ترکیب توسط کارشناسان به عنوان ابر آنتی اکسیدان توصیف شده است که به کاهش التهاب بدن کمک می کند. برخی همچنین مدعی شده اند که DIM به پیشگیری از اشکال مختلف سرطان کمک می کند اما نتایج تحقیقات در این رابطه یکسان نیست.

دکتر الیوت روسن از مرکز جامع سرطان جورج تاون لومباردی گفت: DIM سال ها به عنوان عامل پیشگیری از سرطان مورد تحقیق و مطالعه بود، این نخستین باری است که این ترکیب به عنوان محافظ در مقابل تشعشع معرفی شده است. محققان برای رسیدن به نتایج این تحقیقات آزمایش هایی را روی موش هایی انجام دادند که در معرض دور مرگبار اشعه گاما قرار گرفته بودند. برخی از موش ها 10 دقیقه پس از این تابش یک دوز DIM دریافت کردند و به مدت دو هفته این روند ادامه داشت. سایر موش های آزمایش تحت این تیمار قرار نگرفتند و همه آنها جان خود را از دست دادند. اما بیش از نیمی از موش هایی که با DIM تیمار شده بودند تا 30 روز پس از قرار گیری در معرض تشعشع زنده ماندند.

محققان اعتقاد دارند که این تحقیقات نشان دهنده دو استفاده بالقوه از ترکیب DIM است. این ترکیب می تواند از بافت عادی بیمارانی که برای سرطان تحت درمان رادیوتراپی ( پرتودرمانی) قرار گرفته اند محافظت کند و درعین حال می تواند از افرادی که به دنبال یک فاجعه هسته ای در معرض تشعشعات مرگبار قرار گرفته اند نیز محافظت به عمل آورد.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : مهر


مطالب پیشنهادی:
تابستان امسال، آنتی اکسیدان می‌خورم!
6 مـنـبـع آنـتـی اکـسـیـدان هـا
این میوه به قوی ترین آنتی اکسیدان شهرت دارد
میوه ای با قوی ترین خاصیت آنتی اکسیدانی!
بشنوید از فواید خوردن چای سیاه