تمر هندی فایده هم دارد؟
عصاره این ماده خواص آنتی اکسیدانی دارد که از آسیب دیدن کلیه به هنگام بالا بودن قندخون پیشگیری می کند.
تمرهندی از جمله خوردنی‌هایی است که میوه نارس آن طعم ترشی دارد اما پس از رسیدن از مزه شیرین آن می‌توان برای خوشمزه کردن نوشیدنی‌ها، مربا و بستنی استفاده کرد.

تمرهندی خام سرشار از ویتامین B، آهن، ‌منیزیم و پتاسیم است که تمامی آن‌ها برای سلامتی مفیدند. با این حال به رغم ادعاهای مختلف در مورد تاثیرات معجزه آسای این ماده خوراکی در درمان بیماری‌های متعدد از سرماخوردگی گرفته تا سرطان، تحقیقات انجام شده تاییدکننده این ادعاها نیستند. در طب قدیم در برخی فرهنگ‌های آفریقایی میوه تمرهندی برای خنک کردن پیشانی فرد مبتلا به تب مورد استفاده داشته است. همچنین مردم چین و هند از این ماده برای حذف فلوراید اضافی بدن استفاده می‌کنند. وجود میزان بالایی از فلوراید در بدن موجب فلوئوروزیس استخوانی و تخریب استخوان‌ها و مفصل‌ها می‌شود.

در طب جدید نیز شواهد نشان می‌دهد عصاره پوسته تمرهندی حاوی خواص پایین آورنده گلوکز و برای کنترل قندخون در مبتلایان به دیابت موثر است. متخصصان همچنین دریافته‌اند عصاره این ماده خواص آنتی اکسیدانی دارد که از آسیب دیدن کلیه به هنگام بالا بودن قندخون پیشگیری می کند.

به گزارش هلث لاین، متخصصان در برخی بررسی‌های خود ادعا کرده‌اند که عصاره تمرهندی در پایین آوردن سطح کلسترول خون موثر است، هرچند آزمایش‌های انجام شده روی نمونه‌های حیوانی این ادعا را ثابت نکرده است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
ميوه ها و سبزی ها در رژيم غذايی
خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!
چند درصد از مردم از میوه و سبزی استفاده نمی کنند؟
با خوردن ميوه و سبزی خود را در مقابل آرتروز ايمن كنيد
توصیه به مصرف مقدار کافی میوه و سبزی در بارداری