شربت ضدویروس را در خانه درست کنید
این شربت ضدویروس ساده باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و مشکلات تنفسی ناشی از آلرژی‌ها و عفونت‌های ویروسی را کاهش می‌دهد.

یک شربت ضدویروس خانگی با 3 ترکیب مفید

اگر شما هم چند روزی است احساس سرماخوردگی و گلودرد دارید به فکر مقابله با ویروس‌هایی باشید که به بدن‌تان نفوذ کرده‌اند. برای این کار یک شربت ضدویروس خانگی ساده و موثر برایتان داریم. با ما باشید تا با ترکیبات و فواید این نوشیدنی ضدویروس بیشتر آشنا شوید.

 

ترکیبات و راز پنهان شربت ضدویروس

شاید برایتان کمی عجیب و باور نکردنی بیاید که یک نوشیدنی با سه ترکیب ساده بتواند شما را از شر ویروس‌ها و سرماخوردگی نجات دهد. اما بهتر است به معجزه این شربت خانگی ساده و ارزان قیمت باور داشته باشید که با لیموترش، زنجبیل و عسل تهیه می ‌شود.

 

و باز هم لیموترش

لیموترش شهرت زیادی دارد و آن را یکی از منابع ارزشمند ویتامین C می‌دانند. این ویتامین حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی است و سلول ‌های شما را از پیری زودهنگام در امان نگه می‌دارد. علاوه بر این ویتامین C با فعال کردن گلبول های سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک زیادی می‌کند. لیموترش حاوی خواص آنتی‌باکتریایی و ضدویروسی است و برای ناکار کردن میزان زیادی ویروس و باکتری موثر عمل می‌کند. بنابراین شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های ناحیه تنفسی حفظ می‌کند. در نتیجه توصیه می‌کنیم همیشه در سبد خریدتان لیموترش را جا بدهید.

 

زنجبیل: دارویی قدیمی، خواصی همیشگی

ریشه زنجبیل به دلیل دارا بودن خواص درمانی و میزان بالای آنتی‌اکسیدان شهرت زیادی دارد. این ریشه قوی به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک کرده و به این ترتیب از نفوذ و جولان ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا (سرماخوردگی، آنفلوانزا و غیره) جلوگیری می‌کند. زنجبیل باعث افزایش ترشح مخاط شده و علائمی از قبیل سرفه و گلودرد را کاهش می‌دهد. گفتنی است که این ماده غذایی به ظاهر ساده خواص ضدباکتریایی، ضدعفونی‌کنندگی و ضدالتهابی دارد و یک سم‌زدا و آنتی‌هیستامین طبیعی محسوب می ‌شود.

 

عسل: از نرم کنندگی پوست تا نرمی گلو

نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌‌دهند که عسل حاوی خواص آنتی‌باکتریال فوق‌العاده است و به همین دلیل برای مقابله با ویروس‌ها و باکتری مفید است. در نتیجه شما را از آنفلوانزا و سرماخوردگی در امان نگه می‌دارد. قرن‌هاست که از این ماده غذایی مفید به صورت دارو و برای مقابله با بیماری‌های تنفسی و ویروسی استفاده می‌شود. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌‌دهند که عسل یک اکسپکتورانت (کاهش دهنده خلط‌ها و روان کننده آن‌‌‌ها) طبیعی است و برای درمان آسم و دیگر مشکلات تنفسی موثر عمل می‌کند.

 

نوشیدنی ضدیروس با لیموترش، زنجبیل و عسل

حال که با گوشه‌ای از خواص این سه ترکیب آشنا شدید لازم است دست به کار شده و یک شربت ضدویروس خانگی و تقویت‌کننده  بدن تهیه کنید. این شربت ساده باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و مشکلات تنفسی ناشی از آلرژی‌ها و عفونت‌های ویروسی را کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم این سه ماده غذایی مفید را در منزل داشته باشید؛ به ‌ویژه اینکه پاییز در راه است. چون شما را از ابتلا به آنفلوانزا، سرماخوردگی و دیگر آلرژی‌های تنفسی حفظ کرده و به درمان آن‌ها کمک زیادی می‌کنند.

 

مواد لازم

لیموترش 2 عدد بزرگ

ریشه زنجبیل یک دوم

عسل 8 قاشق

 

روش تهیه شربت ضدویروس

قبل از هر چیزی لیموترش را در ترکیب آب و سرکه انداخته و با دقت زیادی شستشو دهید تا کاملاً ضدعفونی شده و بقایای آفت‌کش‌ها از پوست آن زدوده شود. چون باید از لیموترش با پوست آن استفاده کنید. پوست لیموترش نیز منبع ترکیبات مغذی است و منبع ویتامین C محسوب می‌شود. ریشه زنجبیل را نیز به دقت شستشو داده و به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. سپس آن را به همراه لیموترش که چهار قاچ کرده‌اید داخل مخلوط‌کن بریزید. در نهایت نیز عسل را اضافه کرده و دوباره به خوبی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه‌ای در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید. البته بهتر است زودتر شربت تهیه شده را میل کنید. اما اگر آن را به مدت طولانی در یخچال نگهداری کرده و متوجه شکرک زدن عسل شدید می‌توانید قبل از مصرف شربت را با حرارت غیرمستقیم گرم کنید.

 

روش و میزان مصرف

برای افراد بزرگ‌تر از 13 سال توصیه می‌شود که روزانه یک قاشق غذاخوری از این شربت را میل کنند. برای کودکان مصرف روزانه یک قاشق چای‌خوری کافی است. شما می‌توانید این شربت را در چای، آب یا هر مایع دیگری حل کرده و میل کنید.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : tebyan.net