عمر نوح می خواهید؟
محققان می‌گویند با مصرف این داروهای طبیعی می‌توانید چهار ستون بدن‌تان را سالم نگه دارید.

داروهای طبیعی برای پیشگیری از بیماری ها 

می‌دانید كه هر سال چقدر از پولی را كه با سختی به دست می‌آورید برای خرید داروهایی كه به سلامت‌تان كمكی نمی‌كنند و مقاومت بدن‌تان را هم با بیهوده مصرف شدن پایین می‌آورند، خرج می‌كنید؟ این روزها پژوهشگران هم با متخصصان طب سنتی هم‌نظر شده‌اند و دریافته‌اند گاهی داروهایی كه در طبیعت پیدای‌شان می‌كنید می‌توانند بیشتر از داروهای شیمیایی از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری كرده و آنها را درمان كنند. پس شاید وقتش باشد شما هم داروهایی را كه در كابینت خانه‌تان جا خوش كرده‌اند دور بریزید و به توصیه‌های علمی آنها عمل كنید. در این مطلب، با توجه به جدید‌ترین یافته‌های محققان به شما می‌گوییم كه با چه داروی طبیعی می‌توانید از هر بیماری پیشگیری كنید و چطور با تغذیه مناسب، عمرتان را هم طولانی كنید.

 

می‌ترسید اسكیزوفرن شوید؟

امگا 3 مصرف كنید

اگر ژنش را داشته باشید، بعید نیست كه جنون جوانی شما را هم مبتلا كند. اسكیزوفرنیا یا جنون جوانی، بیماری است كه در سال‌های آغازین جوانی قربانیانش را پیدا می‌كند و در اغلب كشورهای جهان، بیشترین تخت‌های بیمارستان‌های روانی را به مبتلایانش اختصاص داده است. اگر در خانواده یا حتی اجداد‌ شما هم زمینه ابتلا به این بیماری وجود داشته، می‌توانید با مصرف امگا 3 تا اندازه‌ای سلامت روان‌تان را بیمه كنید. ساینس دیلی نوشته، خطر بروز توهم‌های جنون آمیز یا گفتار و تفكر آشفته‌ای كه به‌خاطر ابتلا به اسكیزوفرنیا ممكن است گریبان شما را بگیرد با مصرف امگا3 كمتر می‌شود. از آنجا كه این بیماری در سنین 15 تا 35 سالگی بیشتر مشاهده می‌شود، درصورتی‌كه خودتان در این سنین هستید یا فرزندی نوجوان دارید، باید ماهی‌ها را بیشتر به سفره‌تان وارد كنید و حتی با مشورت متخصصان از داروهای مكمل حاوی امگا3 هم استفاده كنید. البته پیش از این مصرف امگا3 برای كسانی كه در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند هم توصیه شده بود. انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، حبوبات، تخم مرغ، ریحان، اسفناج، گردو، میگو، گل گلم، ماهی آزاد، ساردین، دانه سویا و كلم بروكلی ازجمله خوراكی‌هایی هستند كه می‌توانند به مغز شما امگا3 برسانند و آن را سالم نگه دارند.

 

صرع دارید؟

موسیقی گوش دهید

كابوس دچار شدن به حملات صرع در زمان‌ها و مكان‌های نامناسب، همیشه با مبتلایان این بیماری همراه است اما محققان می‌گویند با همراه داشتن یك داروی ساده می‌توان چنین كابوسی را از بین برد. به نوشته هلث، بررسی‌ها نشان می‌دهد مغز افراد مبتلا به صرع، به موسیقی واكنش متفاوتی نشان می‌دهد و نواهای دوست‌داشتنی می‌تواند در پیشگیری یا كنترل حملات صرع موثر باشد. در این بررسی‌ها كشف شد، وقتی مغز افراد مبتلا به صرع با موسیقی روبه‌رو می‌شود، امواجش هماهنگ‌تر از افراد سالم عمل می‌كند. البته پژوهشگران بر این موضوع هم تاكید كرده‌اند كه موسیقی به‌تنهایی نمی‌تواند از پس درمان این بیماری بر بیاید و تنها به‌عنوان درمانی اضافه‌تر به افرادی كه از صرع رنج می‌برند توصیه می‌شود.

 

سرطان دارید؟

به ریسمان دین چنگ بزنید

شاید شما هم از خواندن عبارت سرطان در روزنامه‌ها و مجلات خسته شده باشید و از اینكه حتی در هر ‌مهمانی خانوادگی هم حرفی از این بیماری به میان می‌آید كلافه شده اید. اما چه بخواهید و چه نخواهید سرطان یكی از بیماری‌های شایع عصر ماست و به‌عنوان یكی از دلایل اصلی مرگ و میر آدم‌های امروزی معرفی می‌شود. به جای آنكه با انكار این واقعیت جان خود را به خطر بیندازید، بهتر است آن را بپذیرید و برای بیمه شدن در برابرش یا درمان كردنش كاری كنید. به نوشته ساینس دیلی، محققان بر این باورند كه اگر افراد مبتلا به سرطان به ریسمان دین چنگ بزنند، توان بیشتری برای مبارزه با این بیماری پیدا می‌كنند و حال‌شان روزبه‌روز بهتر می‌شود. به گفته این محققان، برای دور زدن سرطان حتما نباید در مراسم‌های مذهبی شركت كنید، بلكه داشتن اعتقادات قوی مذهبی و دعا كردن می‌تواند تا اندازه زیادی به سلامت شما كمك كند. باتوجه به این بررسی‌ها، كسانی كه خود را مذهبی می‌دانند و برای سلامت خود دعا می‌كنند، نه‌تنها دچار آشفتگی‌های روانی نمی‌شوند، بلكه به سالم ماندن جسم‌شان هم كمك زیادی می‌كنند. پیش از این هم محققان دریافته بودند كه داشتن اعتقادات مذهبی در سلامت روان نقش دارد و اضطراب و افسردگی را كاهش می‌دهد.

 

كودك‌تان آلرژی دارد؟

بیشتر ماهی بپزید

از آلودگی هوا گرفته تا شایع‌تر شدن زایمان به شیوه سزارین، همه دست به دست هم داده‌اند تا كودكان امروزی بیشتر با آلرژی دست و پنجه نرم كنند. اگر به هر دلیلی فرزند شما هم یكی از كودكان مبتلا به آلرژی است، می‌توانید به این توصیه محققان عمل كنید. به نوشته هلث، پژوهشگران ثابت كرده‌اند مصرف ماهی‌هایی مانند ماهی سالمون كه بافت چربی دارند، التهاب مخاط بینی را كم کرده و از بروز رینیت آلرژیك و التهاب غشای مخاط داخل بینی جلوگیری می‌كند. رینیت كه به‌خاطر عوامل عفونی و غیرعفونی ایجاد می‌شود و خود را با آبریزش بینی، عطسه و تو دماغی حرف زدن نشان می‌دهد ازجمله بیماری‌هایی است كه ماهی‌های چرب از پس درمانش بر می‌آیند. محققان می‌گویند، با مصرف بیشتر ماهی‌های سالمون، شاه ماهی و قزل آلا می‌توانید علائم رینیت را كاهش دهید و آلرژی كودك‌تان را كنترل كنید. البته از آنجایی كه پیش از این ثابت شده بود استرس نشانه‌های آلرژی را تشدید می‌كند، جای تعجب نیست كه ماهی‌های چرب حاوی امگا3 و اسیدهای چرب غیراشباع كه بر سلامت عصبی و روانی افراد تاثیر می‌گذارند، بتوانند چنین بیماری روان تنی را هم كنترل كنند.

 

عمر نوح می‌خواهید؟
 
غذای تند بخورید

محققان سال‌هاست كه برای پیدا كردن كلید سلامت و عمر طولانی تلاش می‌كنند و در بررسی‌های تازه‌شان به این نتیجه رسیده‌اند كه غذاهای تند همان اكسیر حیات هستند. به نوشته ساینس دیلی، پژوهشگران بر این باورند كه اگر هر هفته یك تا دو روز غذای حاوی ادویه تند مصرف كنید، 10 درصد كمتر از كسانی كه با این ادویه‌ها میانه‌ای ندارند دچار مرگ زودرس می‌شوید. این پژوهشگران ادعا می‌كنند با خوردن این غذاها برای دو تا سه بار در هفته، احتمال طولانی شدن عمرتان را تا 14 درصد بالا می‌برید. پس برای عمل كردن به توصیه‌های آنها همین امروز كابینت‌ها و یخچال‌تان را از فلفل قرمز تازه، ادویه فلفل، سس فلفل و روغن فلفل پر كنید تا با مصرف این خوراكی‌ها و ادویه‌های حاوی آنتی‌اكسیدان‌ها چند سال بیشتر به عمرتان اضافه كنید.

 

سرطان روده د‌ركمین‌تان است؟

انگور قرمز بخورید

انگور واقعا میوه بهشتی است؛ این را محققانی كه روی خواص میوه‌ها تحقیق می‌كنند هم دریافته‌اند. هلث نوشته، انگور قرمز سرشار از آنتی‌اكسیدان است و می‌تواند به حفظ سلامت مصرف‌كنندگانش كمك كرده، از سرطانی شدن روده آنها جلوگیری كند؛ یعنی وجود تركیباتی به نام رسوراترول در انگور قرمز به آن خاصیت ضدسرطانی داده است. البته انگور قرمز تنها میوه‌ای نیست كه این تركیبات را در خود دارد؛ زغال‌اخته و تمشك هم از دیگر میوه‌هایی هستند كه با مصرف‌شان در برابر حمله انواع قارچ‌ها و باكتری‌ها بدن‌تان را بیمه می‌كنید و به سلول‌های‌تان هم مجال سرطانی شدن نمی‌دهید. گذشته از این، پژوهشگران بر این باورند كه انگور قرمز از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌كند و به‌خاطر خاصیت ضدالتهابی‌اش می‌تواند در برابر بسیاری از بیماری‌هایی كه در كمین شما نشسته‌اند بایستد. از سوی دیگر ترکیبات موجود در پوست انگور قرمز كه در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود، می‌تواند با پیری سلول‌ها، به‌ویژه سلول‌های پوست مبارزه كند و شما را سالم و جوان نشان دهد.

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : مجله سیب سبز