نوشیدنی های خوشمزه برای مبتلایان به دردهای مفصلی
کلسیم یکی از مواد معدنی مهم برای بدن است. امروزه افراد بسیاری با کمبود کلسیم مواجه هستند و به همین دلیل داروهای شیمایی مصرف می کنند. به جای داروهای شیمیایی می توانید کمبود کلسیم بدن تان را با نوشیدنی های زیر تامین کنید.

بخور نخورهای مبتلایان به دردهای مفصلی و کمبود کلسیم

 علیرضا عباسیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: افراد به‌خصوص کسانی که دچار دردهای مفصلی هستند نباید همراه غذای خود آب یا مخلفات دیگر مصرف کنند. بهترین نوشیدنی برای افراد دچار دردهای مفصلی شربت سکنجبین است و بهترین سبزی، ریحان، گشنیز یا جعفری است، همچنین سالاد کلم از میان انواع دیگر سالاد بسیار مناسب‌تر است.


به‌جای چای سیاه افراد مبتلا به دردهای مفصلی می‌توانند دمنوش بابونه، بادرنجبویه و اسطوخودوس مصرف کنند چرا که طبع این‌گونه دمنوش‌ها گرم است و برای کاهش دردهای استخوانی این افراد مفید است.

میان شیرینی‌ها, شیرینی نخودچی یا نارگیلی و از میان تنقلات انجیر، مویز، گردو، چلغوزه, نخودچی و میان میوه‌ها سیب، گلابی و "به" بسیار مفید است.

 

اسموتی بادام و انجیر برای تامین کمبود کلسیم

 در صورتی که این افراد نیاز به کلسیم داشته باشند می‌توانند اسموتی بادام و انجیر مصرف کنند به این ترتیب که چند عدد بادام درختی را در آب‌جوش خیس کرده و پوست قهوه‌ای آن را گرفته و با 3 عدد انجیر تازه یا خشک و یک قاشق عسل و سه‌چهارم لیوان آب داخل مخلوط‌کن بریزید.

 

شیر داغ و زنجبیل، نوشیدنی مفید برای افراد دچار دردهای مفصلی

شیر داغ و زنجبیل نوشیدنی مفید برای افراد دچار دردهای مفصلی است به این ترتیب که یک لیوان شیر داغ و یک قاشق عسل و یک قاشق مرباخوری پودر زنجبیل را با یکدیگر مخلوط کنند.

 

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : tasnimnews.ir