این ریشه گیاه به شما کمک می‌کند تا اصولی و سالم وزن کم کنید
مطالعات حاکی از آن است که زنجبیل از جمله گیاهانی است که افراد از بسیاری از خواص آن از جمله خواص چربی‌سوزی آن بی‌خبر هستند.

تاثیر زنجبیل بر کاهش وزن

زنجبیل نوعی ریشه گیاه است که به علت طعم خوبش چاشنی مناسبی برای بسیاری از مواد غذایی محسوب می‌شود که خواص بسیاری برای تقویت سلامتی افراد دارد. از جمله خواص بی‌نظیر زنجبیل که بسیاری افراد از آن بی‌خبر هستند کمک به کاهش وزن است.

زنجبیل به شما کمک می‌کند تا اصولی و سالم وزن کم کنید و در کوچک کردن شکم‌های بزرگ نیز بسیار موثر است. در واقع نوشیدن و یا خوردن زنجبیل موتور چربی‌سوزی بدن را به کار می‌اندازد و کاهش وزن شما را تحت کنترل خود می‌گیرد.

محققان در مطالعه‌ای که در مجله علم، غذا و کشاورزی در سال 2015 منتشر شد این موضوع را اثبات کردند و نشان دادند که با اضافه کردن یکی از عناصر موجود در زنجبیل به نام جینجرول به برنامه غذایی موش‌هایی که از اضافه وزن رنج می‌بردند بعد از 30 روز نتایج جالبی بدست آمد.

نتایج این تحقیق نشان داد که بعد از 30 روز موش‌ها اضافه وزن خود را از دست دادند و سطح لپتین و قند خونشان بهبود یافت و به سطحی طبیعی رسید. لپتین ترکیبی است که نقش مهمی را در ایجاد حس پری و سیری بعد از خوردن وعده‌های غذایی ایفا می‌کند. اهمیت لپتین در کاهش وزن بسیار مهم است و برای کاهش وزنی اصولی و موفق بسیار تاثیرگذار است.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir