خواص عصاره گندم جوانه زده Wheat Malt Extract
از خواص قابل توجه عصاره گندم جوانه زده می توان از دارا بودن ویتامین E نام برد که به موهای شما را تقویت نموده و شوره و ریزش موها را کاهش می دهد. دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است و به عنوان یک درمانگر طبیعی، تا حد زیادی چروک ها و خط های به وجود آمده روی پوست را ترمیم می نماید.

عصاره گندم جوانه زده چیست؟

عصاره ی گرفته شده از دانه های گندم جوانه زده طعمی شیرین مشابه سمنو دارد در حالی که به آن هیچ نوع ماده ی شیرین کننده ای اضافه نمی شود. این عصاره یک ماده غذایی بسیار مفید با ارزش تغذیه ای بالا است. عصاره ی مالت گندم، از لحاظ ظاهری مشابه عصاره ی مالت جو است با این تفاوت که مزه ی آن کمی شیرین تر و طبع آن گرم و به همین دلیل یک بهبود دهنده ی عالی برای بیماران مبتلا به ام اس (MS)  است.

 

خواص عصاره گندم جوانه زده:

- دارای املاح معدنی از جمله پتاسیم،آهن، روی، ید، فسفر، منیزیوم، کلسیم و سلنیوم است و برای كسانی كه دچار كمبود املاح معدنی بوده يا کم خونی و ضعف پيدا كرده اند و از لحاظ جسمی و روحی ناتوان و ضعيف شده اند، مفید است.

- به دلیل وجود فیبر سبب کاهش ابتلا به سرطان روده شده و مصرف آن یكی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت دستگاه گوارش به عنوان ملین است.

- به دلیل دارا بودن ویتامین E دارای خواص ضد انعقادی خون می باشد و از بروز سکته قلبی جلوگیری نموده و پدیده پیری سلولها و بافتهای بدن را کند می کند. موهای شما را تقویت نموده و شوره و ریزش موها را کاهش می دهد. دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است و به بهبود التهابات و جراحت های پوستی کمک می کند.این ویتامین به عنوان یک درمانگر طبیعی، تا حد زیادی چروک ها و خط های به وجود آمده روی پوست را ترمیم می نماید.

- عصاره ی گندم جوانه زده دارای ویتامین A است که در ساختمان پوست، موها ، چشم، دندان و لثه حضور دارد. حضور این ویتامین سبب عملکرد صحیح و حفظ سلامت این اعضا می ‌شود. این ویتامین در سنین رشد در استخوان سازى شرکت مى کند و به همین علت مصرف آن برای کودکان در حال رشد، خانم هاى باردار یا شیرده مفید می باشد.

- حاوی فیبرهای محلول است که مصرف کافی آن باعث کاهش 10 تا 15 درصد کلسترول، در افرادی که دارای کلسترول بالا هستند، می شود.

- به واسطه داشتن سلنیوم، منیزیم و ویتامین E که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در نتیجه پیشگیری از سرماخوردگی، گرم نگه داشتن بدن و افزایش فعالیت های مغزی می شود.

- سرشار از ویتامین های E و B بوده و باعث آرامش اعصاب، منظم شدن ضربان قلب و شادابی پوست می گردد.

- عصاره ی گندم جوانه زده سبب تقویت عملکرد تخمدان ها، افزایش قدرت تولید مثل و کاهش دردهای قاعدگی میشود.

 

موارد مصرف عصاره گندم جوانه زده:

- به تنهایی

- همراه با خامه، عسل، ارده ، شیر و کره یک صبحانه عالی یا یک میان وعده بسیار مقوی و مفید می باشد. 

- ماده ای مقوی و انرژی زا برای کودکان و ورزشکاران می باشد.

- در تهیه انواع غذاها از جمله سوپ، غذای کودک، غذاهای رژیمی و حلوا کاربرد دارد.

- می توان از آن به جای مربا یا سایر شیرین کننده ها در تهیه انواع کیک، شیرینی و بیسکوییت استفاده نمود.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ/ واحد تحقیق و توسعه "به مالت"
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ