فایده های بی نظیر روغن جوانه گندم
روغن جوانه گندم ،از جوانه دانه گندم استخراج می شود ، و یک منبع غنی از ویتامین E است. روغن جوانه گندم فواید شگفت انگیز دارد که در زیر ۴ مورد از آن را می خوانیم

روغن جوانه گندم شاید از بهترین موادی باشد که شما می توانید در یک محصول غذایی پیدا کنید. هرچند که به آسانی از بین می رود اما اجزای مختلف آن شامل اسیدهای چرب ،مانند لینولئیک و امگا ۶ ،اسید چرب پالمتیک، اسید اولئیک و اسید لینولنیک یا امگا ۳ و اسید چرب است. با اینکه گران است اما خیلی زود خراب می شود. روغن جوانه گندم فواید شگفت انگیز دارد که در زیر ۴ مورد از آن را می خوانیم. 

 

۱-بافت و رنگ پوست

اکثر مرطوب کننده ها و کرمهای شب وروز که از پوست محافظت میکنند، دارای ویتامین E هستند. این روغن به بهبود گردش خون و به آفتاب سوختگی بسیار کمک میکند . برای درمان بیماری های پوستی مانند درماتیت، پسوریازیس و اگزما خوب است.

 

۲- بهبود قدرت عضلانی و استقامتی

برای کسانی که مرتب به باشگاه میروند و نیاز به ساخت قدرت عضلانی دارند ، این روغن ،قدرت عضلانی را بهبود می بخشد

 

۳- از قلب محافظت می کند و التهاب را کاهش می دهد

اسیدهای چرب عمدتا اسید لینولنیک در روغن جوانه گندم به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک می کند. اسید اولئیک به محافظت از قلب برای بیماری های قلبی و عروقی بسیار کمک می کند.

 

۴- محافظت قلب از بیماری های قلبی و عروقی

برای کنترل سطح کلسترول در کبد موثر است. کاهش سطح LDL یا کلسترول بد و افزایش سطح HDL یا کلسترول “خوب” در بدن است. از این رو، کسانی که در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی هستند ،باید ترکیب روغن جوانه گندم را به عنوان یک بخش اساسی از رژیم غذایی خود بگنجانند.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatnews.com