خواص آووکادو و میزان مصرف مجاز آووکادو در روز
آووکادو سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد صحیح بدن است. در ادامه مواد مغذی ای که در این میوه سخت وجود دارد و فواید آن برای سلامتی را با شما به اشتراک میگذاریم:

فواید و ویتامین های آووکادو که شما باید بدانید

تمایلات غذایی همواره در حال تغییر بوده است ولی به لطف مزایای سلامتی آووکادو، این میوه در حال حاضر مورد توجه همه واقع شده است. بیشتر به خاطر بافت خامه ای و خوشمزه ای که دارد- و البته ظاهر خوب و زیبایی که پوره اش روی نان تست دارد، معروف است.  ولی علت اضلی پرطرفدار بودن آن که در ادامه به آن خواهیم پرداخت مقدار زیاد مواد مغذی است که در هر آووکادو یافت می شود.

 

آووکادو از نگاه متخصص تغذیه

 آووکادو تنها میوه ای است که حاوی چربی های اشباع نشده مفید است. اضافه کردن چربی های سالم به وعده غذایی روزانه برای سیر شدن و راضی نگه داشتن افراد اهمیت زیادی دارد، از آنجایی که هضم چربی ها مدت زمان بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها و پروتئین ها، طول میکشد.

- بخش عمده چربیهای آووکادو تک اشباع نشده است که مزایای ضد التهابی داشته و برای کمک به کاهش کلسترول و خطر ابتلا به بیماری های قلبی موثر است. همچنین برخی تحقیقات نشان داده اند که چربی سالم تاثیر مثبت بر سطح انسولین و قند خون داشته و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش میدهد. به علاوه آووکادو حاوی سدیم طبیعی بوده و فاقد کلسترول است. "

 

چگونگی و میزان مصرف آووکادو

پوره آن را روی نان تست کشیده یا روی ساندویچ بکشید یا برشهایی از آن را روی تخم مرغ یا سالاد بگذارید. روشهای بی پایانی برای استفاده از آووکادو وجود دارد. فقط مراقب باشید که زیاده روی نکنید چون محتوای چربی آووکادو کالری بسیار بالایی دارد بنابراین مصرف بیش از حد آن میتواند نتیجه معکوس داشته باشد. زانینی پیشنهاد میدهد که در هر وعده 30 گرم که حدود 2 تا 3 برش یا به اندازه یک چهارم یک آووکادوی کوچک است را مصرف کنید.

avocado.jpg

خواص درمانی آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد صحیح بدن است. در ادامه مواد مغذی ای که در این میوه سخت وجود دارد و فواید آن برای سلامتی را با شما به اشتراک میگذاریم:

ویتامین K : ترویج لخته شدن طبیعی خون و پیشگیری و درمان استخوان های ضعیف.

ویتامین C : کمک به رشد و ترمیم سلول از پوست تا اعصاب. همچنین یک آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر مزاحمان مضری ( رادیکال های آزاد ) که در مسائل مرتبط با سلامتی از قبیل بیماری قلبی و سرطان نقش دارند، محافظت میکند.

ویتامین B6 : ترویج عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن، عملکرد عصب، و تشکیل سلول های قرمز خون.

ویتامین E : به بدن برای ساخت گلوبول های قرمز خون و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک میکند. همچنین یک آنتی اکسیدان است و برای سلامت پوست و مو ضروری است.

فولات Folate : ترویج سلول سالم و توسعه بافت. برای بهبود رشد مغز و ستون فقرات جنین هم ضروری است بنابراین به طور خاص از اهمیت بسزایی برای زنان باردار برخوردار است ( به تمام زنان در سن باروری توصیه میشود که مکمل فولات استفاده کنند. ) این مسئله برای پیشگیری از کم خونی اهمیت دارد.

منیزیم Magnesium : برای عملکرد اعصاب و عضلات اهمیت دارد و همچنین از سلامت سیستم ایمنی و استحکام استخوانی حمایت میکند. قند خون را تنظیم کرده و به تولید انرژی کمک میکند. کسانی که از میگرن رنج می برند، گرفتن منیزم بیشتر می تواند اثر پیشگیری داشته باشد.

پتاسیم Potassium : یک الکترولیت است که به حفظ تعادل مایعات طبیعی بدنمان کمک می کند. و در عملکرد عضلات و اعصاب، سنتز پروتئین ( عضله سازی ) و عادی نگه داشتن ضربان قلب تاثیر گذار بوده و همچنین در کاهش نفخ موثر است.

فیبر Fiber : که به طور معمول در سلامت روده بزرگ، کاهش کلسترول، تثبیت قند خون ( که اشتها را کنترل کرده و مدت زمان بیشتری به شما احساس سیری می دهد ) و حفظ وزن سالم بدن تاثیر گذار است. آووکادو هم مثل بسیاری از میوه ها دارای هر دو نوع فیبر محلول و نامحلول است.

لوتئین Lutein :  این کاروتنوئید – نامی برای انواع رنگدانه های گیاهی که باعث تولید رنگ قرمز، نارنجی و زرد میشود – برای سلامت چشم فوق العاده است. تحقیقات نشان میدهد که ممکن است به محافظت در مقابل بیماری های چشمی کمک کند، علتش این است که تا حدودی نور آبی مخرب را جذب میکند. ضمن این که لوتئین یک آنتی اکسیدان است.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ