روغن هسته انار چه خواصی دارد؟
 انار میوه بسیار مفیدی است. علاوه بر خواص میوه آن، روغن هسته انار نیز بسیار موثر است. در ادامه به بیان مهم ترین خواص روغن هسته انار می پردازیم.

 خواص روغن هسته انار را بشناسید

روغن هسته انار، یکی از مغذی‌ترین و غنی‌ترین روغن‌های طبیعی است که کاربردهای مختلفی در زمینه‌های درمانی و همچنین زیبایی دارد. خاصیت بازسازی‌کننده روغن هسته انار، آن را به یکی از ترکیبات همیشه ‌حاضر در تولید محصولات مراقبت پوست تبدیل کرده است. اگر شما هم برای دانستن فواید و خواص روغن هسته انار کنجکاو شده‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.


1. روغن هسته انار موثر برای تجدید قوای پوست

روغن هسته انار، کراتینوسیت‌ها Keratinocyte را تحریک می‌کند که مهم‌ترین سلول‌های موجود در لایه بیرونی پوست هستند. همین ویژگی در نهایت باعث می‌شود که آسیب‌های پوستی معکوس شوند، پوست روند احیا را سپری کند و ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری به خودش بگیرد.


2. روغن هسته انار موثر برای مقابله با رادیکال‌های آزاد

روغن هسته انار حاوی نوعی از روغن غیراشباع تک‌زنجیره‌ای یا اسید چرب امگا-۵ به نام اسید پونیسیکPunicic acid است که خاصیت ضدالتهابی قدرتمند و چشمگیری دارد. این روغن، رادیکال‌های آزاد را دفع می‌کند تا پوست را از روندهای پیری دور نگه دارد. همچنین، از پوست در مقابل آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند. یکی از مطالعات معتبر نشان می‌دهد که روغن هسته انار به‌طور قابل توجهی شانس ابتلا به سرطان پوست را در میان نمونه‌های آزمایشگاهی حیوانی کاهش می‌دهد.


3. روغن هسته انار مناسب برای همه انواع پوست

روغن هسته انار مانند بیشتر عصاره‌ها و روغن‌های دیگر عمیقا در لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و درنتیجه رطوبت پایدار و سالمی را به ‌وجود می‌آورد. این روغن عمیقا به پوست جذب می‌شود، بدون این‌که هیچ گونه چربی ناخوشایندی در لایه‌های بیرونی پوست باقی بگذارد. یکی از ویژگی‌های روغن هسته انار، مناسب بودنش برای همه انواع پوست، از جمله پوست‌های چرب و مستعد آکنه، است. این روغن مهم در محصولات مختلف برای پوست‌های چرب مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر کنترل آکنه، تحریک‌ها و التهاب‌های جزئی را هم تسکین می‌دهد.


4. روغن هسته انار دارای ذات ضدالتهابی

pomegranate.jpg

روغن هسته انار، پوست افراد مبتلا به اگزما، پسوریازیس و آفتاب‌سوختگی را هم تسکین می‌دهد و هم رطوبت‌رسانی مطلوبی را برای آن‌ها به انجام می‌رساند. این خاصیت ضدالتهابی ذاتی، التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و همچنین علاوه بر التیام‌بخشی به زخم‌ها، سلامت پوست را به وضعیت قابل قبولی برمی‌گرداند. روغن هسته انار، مواد مغذی را مستقیما به درون سلول‌ها هدایت می‌کند و علاوه بر سرعت‌بخشی به روند بازسازی سلولی، نقش موثری در جوان‌سازی پوست ایفا می‌سازد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگزما

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگزما| عوارض جدی اگزما که بیش از مشکلات پوستی است!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماری بریتنی اسپیرز؛ بریتنی پسوریازیس دارد!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : همه چیز درباره بیماری پسوریازیس


5. روغن هسته انار موثر در تقویت بافت پوست

روغن هسته انار حاوی نوعی از پرو-استروژن Proestrogen قابل قیاس با نوع انسانی است که تعادل هورمونی در بدن مردان و زنان را تقویت می‌کند. همین ویژگی خاص باعث می‌شود که این روغن نقش موثری در تقویت بافت پوست بر عهده بگیرد.

* پرو-استروژن Proestrogen : ماده ای بدون فعالیت استروژنی، اما سوخت و ساز آن در بدن باعث فعالیت استروژن می شود.


6. روغن هسته انار و تغذیه موها

روغن هسته انار، جریان خون منتهی به سر را تقویت می‌کند و درنتیجه خون‌رسانی به ریشه موها را به سطح مطلوبی می‌رساند. همین ویژگی اجازه می‌دهد که فولیکول‌های مو، زمینه مناسب‌تری برای دریافت مواد مغذی به‌دست بیاورند و سریع‌تر رشد کنند.


7. روغن هسته انار موثر در متعادل‌سازی سطح pH پوست سر

روغن هسته انار دارای عملکرد ویژه‌ای است که در نهایت سطح pH پوست سر را متعادل می‌کند. این روغن، اثرات ناشی از تولید بیش از حد چربی در پوست سر را خنثی می‌کند و علاوه بر کاهش دادن چربی موها، فولیکول‌های مو را به رشد بهتر تحریک می‌کند. در ضمن، روغن هسته انار باعث می‌شود که ذرات گردوغبار و باکتری‌ها راحت‌تر از پوست سر خارج شوند.



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatism.com