مصرف زنجبیل برای این افراد خطرناک است!!
 زنجبیل دارای خواص دارویی زیادی است که متخصصان همواره مصرف زنجبیل را توصیه می کنند، اما کصرف زنجبیل برای برخی افراد به هیچ عنوان توصیه نمی شود که در ادامه به آن اشاره می کنیم

 این افراد از زنجبیل استفاده نکنند

زنجبیل برای بسیاری از مشکلات جسمی از ناراحتی‌های گوارشی گرفته تا سرماخوردگی و سرفه مزمن خاصیت درمانی دارد اما حتی برای مصرف این گیاه پرفایده نیز محدودیت‌هایی وجود دارد. در این مقاله به نقل از سایت تخصصی ADTV توصیه شده افرادی که شرایط زیر را دارند از مصرف زنجبیل خودداری کنند:

۱. زنجبیل برای افرادی که دارای کمبود وزن هستند، خطرناک است

زنجبیل معمولا به عنوان راه حلی برای کاهش وزن توصیه می‌شود و در کاهش اشتها نقش دارد. بنابراین برای افرادی که زیر وزن طبیعی هستند مصرف آن می‌تواند منجر به کاهش اشتها و متعاقبا ریزش مو و کمبود ویتامین شود.


۲ . زنجبیل برای افرادی که مبتلا به اختلالات خونی هستند، خطرناک است

زنجبیل به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند و از سوی دیگر بدن افراد مبتلا به نوعی اختلال خونی موسوم به هموفیلی hemophilia با ناتوانی در لخته شدن خون مواجه است. اگرچه در حالت عادی لخته شدن خون در عروق می‌تواند خطرناک باشد اما در مواردی مانند آسیب‌دیدگی و خونریزی بر اثر جراحت، این فرآیند طبیعی برای بدن ضروری است و بنابراین در مبتلایان به هموفیلی، اختلال در روندِ طبیعیِ لخته شدن خون می‌تواند موجب تشدید خونریزی شود. بنابراین زنجبیل که در افراد سالم گردش خوk را بهبود می‌بخشد در بیماران هموفیلی می‌تواند موجب تشدید خونریزی شود و حتی می‌تواند تاثیر داروهای حیات بخش را در بدن این بیماران خنثی کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماری هموفیلی درمان دارد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین ورزش برای هموفیلی ها


۳. زنجبیل و بارداری

مصرف زنجبیل برای این افراد خطرناک است!!

اگرچه مصرف زنجبیل در چند هفته نخست بارداری به بهبود تهوع صبحگاهی و کاهش ضعف در مادر کمک می‌کند اما برای سه ماهه آخر حاملگی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که می‌تواند موجب زایمان زودرس و پیش از موعد شود.

۴. زنجبیل افرادی که داروهای خاص مصرف می‌کنند، خطرناک است

برای افرادی که داروی دیابت و فشار خون بالا مصرف می‌کنند استفاده از زنجبیل به شدت منع می‌شود. داروهایی چون بتابلاکرها یا مسدود کننده های بتا Beta blocker، داروهای ضد انعقاد و انسولین وقتی با زنجبیل ترکیب می‌شوند می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

با این حال متخصصان تغذیه برای افرادی که به طعم زنجبیل در غذاها علاقه دارند ولی به دلایل فوق باید در مصرف آن احتیاط کنند، جایگزین‌های مناسبی نظیر فلفل دلمه‌ای قرمز و فلفل شیرین را توصیه می‌کنند. با این حال به رغم توصیه‌های فوق این اطلاعات جنبه عمومی دارد و بهترین و مطمئن‌ترین راه‌حل، مشاوره با پزشک متخصص و دریافت توصیه‌های متناسب با شرایط هر بیمار است.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : زنجبیل تازه یا زنجبیل پودر شده, کدامیک را برای آشپزی مصرف کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : زنجبیل برای شما مفید است

اگر می خواهید بیشتر بدانید : زنجبیل تقویت کننده نیروی جنسی یا دشمن آن؟

بیشتر بدانید : تاثیر زنجبیل بر قاعدگی چیست؟



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir